خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب:

امر به معروف و نهی از منکر از ویژگی‌های شاخص فرهنگ محرم است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۸۱۰

دبیرکل خانه کارگر گفت: در فرهنگ محرّم، علاوه بر اینکه شهادت و اقامه نماز جایگاه رفیعی دارد، امر به معروف و نهی از منکر از ویژگی‌های شاخص آن فرهنگ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در شب پنجم ماه محرّم و مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در خانه کارگر برگزار شد، اظهار داشت: ما وظیفه داریم آنچه که از نهضت حسینی درک کرده‌ایم را برای دیگران هم بازگو کنیم.

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به صحبت‌های امام حسین(ع) با برادرش، محمد حنفیه، قبل از حرکتشان از حجاز به سمت کوفه یادآور شد: بنا به آنچه که در لهوف سیدبن طاووس هم نقل شده، امام در بیاناتشان در جواب برادرش می‌گویند که هدف حرکت من اصلاح دین جدم است که به تعبیری منظورشان همان امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

محجوب افزود: محمد حنفیه با یادآوری بی‌وفایی کوفیان نسبت به برادرشان امام حسن(ع)، امام(ع) را از حرکت به سمت کوفه برحذر می‌دارد اما جواب امام حسین(ع) همان اصرار برای حرکت و اصلاح دین جدشان(ص) است.

دبیرکل خانه کارگر تاکید کرد: امام(ع) بعد از نماز همواره در خطبه‌هایشان به امر به معروف و نهی از منکر اشاره داشتند و تغییراتی که نسبت به دین جدش(ص) ایجاد شده بود هشدار می‌دادند.

وی در ادامه یادآور شد: امام(ع) در صبح عاشورا بعد از نماز، سپاه کوفه را به امر به معروف و نهی از منکر دعوت می‌کنند و در ادامه آن در ظهر عاشورا نیز در لحظات آخر نیز خطبه امر به معروف و نهی از منکر را تکرار می‌کنند.

نماینده ادوار مجلس افزود: بازگو کردن آنچه از نهضت حسینی درک کرده‌ایم همان بازنشر امر به معروف و نهی از منکر در این دوران است. امام حسین(ع) در جهت اقامه آن امر مهم در راستای اصلاح دین جدش(ص) جانش را فدا کرد.

قبل از سخنرانی علیرضا محجوب، حسن صادقی (رییس اتحادیه پیشکسوتان کارگری) نیز طی سخنانی با اشاره به ایثار و شهادت طلبی قاسم بن حسن(ع) اظهار داشت: در عنفوان جوانی مرگ را انتخاب کردن و آن هم مرگ در راه خدا، نشان دهنده میزان توانمندی بالای فکری یک انسان است.

وی در ادامه گفت: حضرت قاسم(ع) با انتخاب شهادت در راه خدا توانست به همه ما ثابت کند که در عین نوجوانی، می‌توان انسان بزرگواری بود و در عرصه اجتماع زمان خودش و دوران دیگر برای نوجوانان و جوانان الگو و سرمشق شد.

صادقی تصریح کرد: اگر جریان زندگی مجموعه کسانی که از مکتب امام حسین(ع) پیروی کردند، مطالعه کنیم به عنصر فداکاری و ماهیت تلاش و اثرگذار بودن برای همه نسل‌ها حتی در سنین نوجوانی و عمر کوتاه پی می‌بریم.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: حضرت قاسم(ع) به ما آموخت که جوانان در همنشینی با بزرگان تلاش و ممارست را به کار گیرند چراکه پیشکسوتان و پیران کوله‌باری از تجربه و دانش برای بهره‌مندی جوان از زندگی عزتمندانه و کسب آگاهی برای چگونه زیستن را دارند.

وی در ادامه با توصیه به تقویت بینش معادی و نگاه اخروی و رستاخیزی داشتن برای نوجوانان و جوانان تصریح کرد: جوانان ما در زمان جنگ به تاسی از همان جانفشانی‌ها در روز عاشورا بود که به استقبال مرگ در راه خدا می‌رفتند.

گفتنی است، محمد امین (دبیرکل بزرگترین اتحادیه کارگری کشور ترکیه) میهمان امروز مراسم عزاداری بود و دقایقی را همراه با سوگواران امام حسین(ع) میهمان خانه کارگر بود.

وی ضمن بیان صفت آزادمری امام حسین(ع) گفت: امام حسین(ع) امام همه ما است و همه ما باید از ایشان درس یاد بگیریم. امروز به شما ملحق شدم که در سوگواری عزاداران حسینی سهیم باشم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز