خبرگزاری کار ایران

شهرستان آران و بیدگل ۱۸هزار کارگر اجباری دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۴۵۱

سرپرست اجرایی خانه کارگر آران و بیدگل گفت: این شهرستان ۱۸هزار کارگر اجباری دارد که از این بین ۶هزار نفر بازنشسته تأمین اجتماعی هستند. این بازنشستگان عمدتا عضو کانون بازنشستگان شهرستان هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی حاجی‌زاده (سرپرست اجرایی خانه کارگر آران و بیدگل) از دیدار با حسن اربابی، مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آران و بیدگل، خبر داد و گفت: در این دیدار که مصطفی آراسته، رئیس کانون بازنشستگان آران و بیدگل، نیز ما را همراهی می‌کرد، در خصوص مسئله‌ی کارگران و بازنشستگان این شهرستان صحبت و اطلاعاتی رد و بدل شد. 

وی گفت: طبق اطلاعاتِ اداره کار شهرستان آران و بیدگل، این شهرستان ۱۸هزار کارگر اجباری دارد که از این بین ۶هزار نفر بازنشسته تأمین اجتماعی هستند. این بازنشستگان عمدتا عضو کانون بازنشستگان شهرستان هستند. 

سرپرست اجرایی خانه کارگر آران و بیدگل ادامه داد: در حال حاضر ۸۰۰نفر بیمه بیکاری می‌گیرند. همچنین ۷۸درصد از مردم ساکن در این شهرستان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی و ۳۱ هزار نفر نیز بیمه شده اصلی هستند. 

حاجی زاده همچنین از دیدار خود و رئیس کانون بازنشستگان آران و بیدگل با محمد جعفری، رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان آران و بیدگل، خبر داد و گفت: در این دیدار از خدماتِ تشکیلات خانه کارگر به کارگران و بازنشستگان صحبت شد. هر چند ایشان و آقای اربابی نسبت به اقدامات و عملکرد خانه کارگر آگاهی کامل دارند. 

وی گفت: نرخ بیکاری در این منطقه حدود ۵.۵۰ درصد است که این نشان می‌دهد نسبت به شهرهای دیگر وضعیت خوبی داریم. 

حاجی‌زاده گفت: آقای آراسته انتقاد خود را از نحوه عملکرد دولت در خصوص دستمزدِ بازنشستگانِ سایر سطوح به گوش آقای جعفری رساندند. 

وی بیان کرد: درخواستِ ما در مورد حقوق بازنشستگان این است که قانون رعایت شود و با توجه به اینکه مجلس مصوبه‌ی دولت را غیرقانونی دانسته، دولت هرچه سریع‌تر تکلیف حقوق بازنشتگان را مشخص کند. 

حاجی‌زاده در پایان گفت: در جلساتی که با مدیرکل اداره کار و همچنین رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان برگزار شد، استقبال خوبی از تأسیس خانه کارگر شهرستان آران و بیدگل به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز