خبرگزاری کار ایران

نماینده کهنوج در مجلس خبر داد:

خلع یدِ کافرمای معدنِ کرومیت آسمینون

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۲۹۹

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، رودبارجنوب، قلعه‌گنج و منوجان از تصویب خلع یدِ بهره‌بردارِ مجتمع معدنی کرومیتِ آسمینون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور شکراللهی با اعلام این خبر در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: مجتمع معدنی آسمینون که بزرگترین معدن خاورمیانه محسوب می‌شود، به دلیل سوء مدیریت هرساله شاهد تجمع و اعتراضات کارگری و مشکلات امنیتی در شهرستان بود. 

وی با بیان اینکه اخیرا به مدت دو ماه این معدن تعطیل شد و به دنبال اعتراضات کارگری این موضوع در دستورکار شورای تأمین استان قرار گرفت، اظهار داشت: با عنایت ریاست محترم جمهور موضوع خلع ید بهره‌بردار در دستور شورای عالی معادن کشور قرار گرفت که با اجماع نظرِ اعضای محترم شورای عالی معادن خلع ید ایشان تصویب و بعد از طی سلسله مراتب اداری ابلاغ خواهد شد. 

گفتنی است؛ اردیبهشت ماه امسال کارفرما به این بهانه که کارِ این معدن صرفه‌ اقتصادی ندارد، معدن را تعطیل و ۱۳۰۰ کارگر را از کار بیکار کرد. اوایل سال گذشته نیز معدن به همین بهانه تعطیل شد که بعد از اعتراض چند روزه‌ کارگران بازگشایی شد. 

کارگران معدنِ کرومیتِ آسمینون کرمان پیشتر از بیکاریِ دو ماهه و نداشتنِ منبع درآمد به ایلنا گفته بودند. آنها در تماس با خبرنگار ایلنا ابراز امیدواری کردند که این معدن هرچه سریع‌تر باز شود و آنها بتوانند به کار خود بازگردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز