خبرگزاری کار ایران

در نشست مشترک سفیر سنگال با معاون برنامه ریزی صندوق فولاد مطرح شد:

آمادگی سنگال برای کشت فراسرزمینی یکی از شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی فولاد در این کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۳۱۱

سفیر سنگال با استقبال از سرمایه‌گذاری مشترک با ایران گفت: تاکنون هیچ صنایع دخانی در سنگال احداث نشده و بازار دخانیات این کشور در انحصار یک شرکت چندملیتی غربی است.

به گزارش ایلنا، صبح امروز سفیر سنگال در ایران با حضور در محل شرکت دخانیات با مدیرعامل این شرکت معاون اقتصادی و برنامه ریزی صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد دیدار کرد که توافقاتی در این جلسه صورت گرفت.

محمد شیخان (مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران) در دیدار سفیر سنگال در ایران گفت: شرکت دخانیات با قدمت صد ساله علاقمند است در حوزه‌های مختلف با کشور سنگال همکاری مشترک داشته باشد.

محمد شیخان خاطر نشان کرد: شرکت دخانیات ایران این ظرفیت را دارد که در سه محور تولید مشترک، کشت فراسرزمینی و راه اندازی کارخانجات با سنگال همکاری کند.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران ادامه داد: صنایع دخانی جزء صنایع پر سود دنیاست و راه اندازی کارخانجات تولید سیگار در سنگال می تواند، سودمند باشد.

وی با اشاره بر روابط دوستانه ایران و سنگال تاکید کرد و گفت: ما آمادگی داریم در راستای سرمایه گذاری مشترک، دانش صنعت دخانیات را به سنگال انتقال دهیم.

شیخان ادامه داد: ما آمادگی داریم در راستای صادرات به سنگال، نمایندگی خود را به تجار این کشور اعطا کنیم، زیرا در گام اول، بازاریابی محصولات، لازمه صادرات است.

سالیو نیانگ دیانگ (سفیر سنگال) در ایران نیز  بر اهمیت گسترش ارتباطات تجاری تأکید کرد و گفت: تعامل سازنده و روابط حسنه کشور سنگال و جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف از جمله روابط اقتصادی را یادآور شد.

وی در این دیدار ضمن تشکر از استقبال مسولان شرکت دخانیات ایران گفت: تاکنون هیچ گونه صنایع دخانی در سنگال احداث نشده است و بازار دخانیات این کشور در اختیار کمپانی‌های چند ملیتی غربی از جمله فلیپ موریس قرار دارد.

سفیر سنگال در ایران در ادامه گفت: بسیاری از شرکت های ایرانی در سنگال فعال هستند و ما از حضور شرکت دخانیات ایران استقبال می کنیم و سنگال زمین های حاصل خیز بسیاری دارد و ما علاقمند هستیم در زمینه کشت فرا سرزمینی با شما همکاری کنیم.

در این نشست محمد احمدی (معاون برنامه ریزی و اقتصادی صندوق بازنشستگی فولاد) نیز در این دیدار حضور داشت.

شرکت دخانیات ایران از جمله شرکت‌های مهم دولتی است که سهام آن به‌طور مشترک به سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی فولاد اعطا شده و در سال‌های اخیر با مشکلات ناشی از زیان انباشته و تاثیر از رکود اقتصادی موجود رو به رو بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز