خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

پرداختِ خسارت به کارگرانِ ساختمانی متروپل هرچه سریع‌تر انجام شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۹۷۴

اکبر شوکت گفت: مالک ساختمان متروپل؛ املاک بسیاری داشته و تامین اجتماعی می‌تواند حساب و کتاب خود را بابت بیمه کارگران ساختمانی آن محل از سایر درآمدها کسر کند. چون در مورد حادثه متروپل مالک مقصر بوده و موضوع ماده ۶۶ قانون تامین اجتماعی در این بخش قابل استناد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر شوکت (رئیس کانون سراسری انجمن‌های کارگران ساختمانی) در خصوص آخرین وضعیتِ کارگران ساختمانی متروپل گفت: متاسفانه کارگران ساختمانی متروپل مانند خیلی از کارگران ساختمانیِ دیگر بیمه نداشتند و برخی از آن‌ها در نوبت بیمه بودند. از طرفی ساختمان هم پروانه ساختمانی نداشت. 

وی ادامه داد: البته در بیمه کارگران ساختمانی تأکید شده است که چنانچه مالک اقدام به گرفتنِ پروانه ساختمانی نکرده باشد این موضوع نباید نافیِ ارائه‌ی خدمات به کارگر شود بلکه مالک باید جریمه شود. تامین اجتماعی می‌تواند دیون خود را مثل ضابط قضایی از سایر حساب‌های دیگر بردارد و دیون تامین اجتماعی هم بر سایر دیون دیگر ارجحیت دارد. 

شوکت گفت: مالک ساختمان متروپل، املاک بسیاری داشته و تامین اجتماعی می‌تواند حساب و کتاب خود را بابت بیمه کارگران ساختمانی آن محل از سایر درآمدها کسر کند. چون در مورد حادثه متروپل مالک مقصر بوده و در اینجا بحث ماده ۶۶ قانون تامین اجتماعی پیش می‌آید. 

رئیس کانون سراسری انجمن‌های کارگران ساختمانی تأکید کرد: اداره کل تامین اجتماعی استان خوزستان باید رسیدگی به مشکلِ کارگران ساختمانیِ متروپل را در اولویت قرار دهد. تأکید ما این است که پرونده این کارگران به صورتِ جمعی دنبال شده و شکایت جمعی در اداره کار خوزستان بابت این حادثه صورت گیرد و میزان قصور هر چه سریع‌تر توسط دادگستری تعیین شود. 

وی افزود: اگر اراده‌ای در کار باشد، می‌توان ظرف یک ماه این پرونده را جمع کرد تا به مرحله‌ی صدور رأی برسد و تامین اجتماعی خسارتهایی که در ماده ۶۶ پیش‌بینی شده را دریافت کند. نباید به گونه‌ای باشد که خسارت‌دیدگان برای مدتی طولانی از دیه و مزایای ماده ۶۶ قانون تامین اجتماعی محروم بمانند. 

شوکت گفت: انجمن صنفی کارگران ساختمانی در آبادان و خرمشهر و کانون استان خوزستان پیگیر این موضوع هستند اما از مدیرکل تامین اجتماعی خواهش می‌کنیم که موضوع این کارگران را در دستور کار قراردهند تا هرچه سریعتر خسارت آسیب‌دیدگان و خانواده‌های آن‌ها برقرار شود. 

رئیس کانون سراسری انجمن‌های کارگران ساختمانی تصریح کرد: گاهی اوقات کارگر ساختمانی کار تعمیراتِ یک خانه را انجام می‌دهد که برای تعمیرات نیاز به گرفتنِ پروانه ساختمانی نیست، در این صورت اگر کارگر آسیب ببیند تامین اجتماعی هیچ خدماتی به کارگر ارائه نمی‌دهد برای همین است که می‌گوییم اصلاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی باید هرچه سریع‌تر در مجلس تصویب شود. چراکه در جایی که قانونگذار پیش‌بینی نکرده و ضعف در قانون وجود دارد، تامین اجتماعی خدمات ارائه نمی‌دهد. 

شوکت گفت: در حال حاضر هم مجلس در مورد تصویب اصلاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی و هم سازمان تامین اجتماعی کوتاهی می‌کنند. 

وی بیان کرد: از زمانی که آقای میرهاشم موسوی ریاست سازمان تامین اجتماعی را برعهده گرفتند کانون کارگران ساختمانی علی رغم مکاتبات و تماس تلفنی و پیام به ایشان حتی یکبار هم نتوانسته با ایشان جلسه برقرار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز