خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانیِ خوزستان:

دیگر بهانه‌ای برای اصلاح بیمه کارگران ساختمانی نمانده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۴۵۸

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانیِ خوزستان گفت: ما از اعضای هیئت رئیسه مجلس انتظار نظارت بر تخلفات ساخت و ساز را داشتیم، نه اینکه برجنازه همکاران مظلوم ما حاضر شوند. این حضور دردی از بچه‌های یتیم و خانواده‌های داغدیده دوا نخواهد کرد. نمایندگان هر چه زودتر اصلاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی را بررسی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدرضا هاشمی (رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانیِ خوزستان) در مورد حادثه‌ی متروپل ضمن عرض تسلیت به تمامی خانواده‌های داغدارِ این حادثه گفت: مظلوم‌ترین افرادی که در حادثه جان خود را از دست دادند، کارگرانِ ساختمانی بودند که برای کسب روزی حلال فوت کردند. نمی‌دانیم به مادران و پدران جوان از دست رفته تسلیت بگویم یا به فرزندانی که در سنین طفولیت پدر و مادر خود را ازدست داده‌اند. 

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی خرمشهر و مینوشهر افزود: از مظلومیت کارگران و همکاران ما همین بس که به اجبار در آن ساختمان حضور داشتند و بسیاری از آن عزیزان فاقد بیمه اجتماعی بودند. 

وی با انتقاد از عملکرد مجلس در به تاخیر انداختنِ اصلاحیه بیمه کارگران ساختمانی گفت: مجلس می‌بایست اصلاحیه بیمه کارگران ساختمانی را به نتیجه می‌رساند. بعضی از نمایندگان به بهانه‌ی اینکه به کارفرمایان برای پرداخت حق بیمه فشار می‌آید و این موجبِ افزایش قیمتِ ساختمان خواهد شد، مانع تصویب این اصلاحیه شدند. 

آیا منظورِ نمایندگان فشار به کارفرمایانی مثل عبدالباقی است؟! هاشمی با طرح این سوال انتقادی ادامه داد: نه نظارتی بر ساخت و ساز ایشان بوده و نه یک ریال حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده است. 

وی تصریح کرد: ما از اعضای هیئت رئیسه مجلس انتظار نظارت بر تخلفات ساخت و ساز را داشتیم، نه اینکه بر جنازه همکاران مظلوم ما حاضر شوند. این حضور دردی از بچه‌های یتیم وخانواده‌های داغدیده دوا نخواهد کرد. 

سیدرضا هاشمی در پایان از نمایندگان مجلس خواست تا هر چه زودتر اصلاحیه ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی را بررسی کنند. 

وی گفت: دیگر بهانه‌ای برای نماینده‌های مخالف نمانده است. بیش از این مدیون کارگران زحمت‌کش نشوند و اقدامات لازم را جهت اصلاحیه بیمه کارگران ساختمانی انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز