خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری شوش مستحق دریافت مزایای بدی آب و هوا هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۸۱۵

کارگران شهرداری شوش می‌گوید به دلیل موقعیت جغرافیایی باید به کارگران مجموعه شهرداری شوش مزایای بدی آب و هوا تعلق بگیرد.

تعدادی از کارگران شهرداری شوش با اشاره به گرمای ۵۰ درجه‌ای هوای شهر شوش همزمان با آغاز فصل گرم سال، به خبرنگار ایلنا گفتند: در فصول گرم بویژه تابستان؛ شهر شوش همانند سایر شهرهای خوزستان خیلی گرم است و لازم است که شهرداری برای کارگران مجموعه خود مزایای بدی آب وهوا در نظر بگیرد.

به گفته یکی از کارگران، حرارت ۵۰ درجه‌ای هوا به همراه بالا رفتن مستمر رطوبت موجب بروز انواع بیماریهای تنفسی، پوستی و قلبی برای کارگرانی شده که در فصول گرم سال ناچارند در فضای باز کار کنند. این وضعیت در حالی است که جدا از گرمای طاقت فرسا، وجود ریزگردها نیز به ما کارگرانی که در فضای باز به صورت مستمر فعالیت شغلی داریم، ضرر و زیان جسمی می‌زند بنابراین باید به ما مزایای مزدی اضافی تعلق بگیرد.

وی با تاکید بر «سخت و زیان‌آور بودن هر شغلی در شرایط نامناسب آب و هوایی» از قرار نگرفتن کارگران شهرداری شوش در دایره شمول قانون مشاغل سخت و زیان‌آور انتقاد کرد و گفت: میانگین عمر کارگرانی که در مناطق بد آب و هوا کار می‌کنند کمتر از کارگران سایر مناطق است و به همین خاطر باید نگاه ویژه‌ای به آن‌ها بشود.

او با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌بایست کارگران شاغل در این شرایط شغلی را مشمول بازنشستگی پیش از موعد کند، افزود: کارگرانی که در شهر شوش در شرایط بد آب و هوایی به فعالیت می‌پردازند زود دچار فرسودگی می‌شوند. یعنی کار کردن در منطقه بد آب و هوا معادل دو سال کار در منطقه خوش آب و هوا است.

طبق اظهارات یکی دیگر این کارگر خدماتی شهرداری شوش، هر ساله دولت، روزهایی از سال را به دلیل گرمای هوا در جنوب کشور تعطیل می‌کند، ولی این بخشنامه برای کارگران پیمانکاری شهرداری اجرایی نمی‌شود و همکاران خدماتی و فضای سبز شهرداری شوش مجبورند در روزهای تعطیل حتی روزهای جمعه کار کنند، بی‌آنکه از مزایای تعطیل کاری بهره‌مند شوند.

وی افزود: بدی آب و هوا بیشترین آثار زیان‌بار را برای کارگران شهرداری دارد. کار کارگران شهرداری تعطیلی برنمی‌دارد. به ویژه ما کارگران که طرف قرارداد با پیمانکار هستیم فاقد امنیت شغلی بوده و حق اعتراض نداریم.

این کارگر اضافه کرد: جدا از محرومیت کارگران شهرداری شوش از مزایای بدی آب و هوا، آنها با دریافت حداقل‌های مزدی که آنهم با ۴ تا ۵ ماه تاخیر پرداخت می‌شود از دریافت مزایای طرح طبقه‌بندی و دریافت کامل مزایای جمعه کاری نیز محروم هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز