خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

هرچه زودتر جزئیات طرح ساماندهی به صحن علنی بیاید/ نمایندگان مقابلِ مخالف‌خوانی‌ها ایستادگی کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۹۴۶

رامین اناری گفت: توقع داریم خیلی زود جزئیات طرح ساماندهی به صحن علنی بیاید و تصویب شود و به سرعت مقدمات اجرای طرح فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشست علنی یکشنبه ۵ تیرماه مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت که تقاضای اولویت  آن در اجرای تبصره(۱) ماده (۱۰۰) آیین‌نامه داخلی مجلس در جلسه  اول تیرماه به تصویب رسیده بود، مورد بررسی قرار گرفت و کلیات آن با ۱۹۴ رای موافق ۱۹ رای مخالف و ۶رای ممتنع از ۲۳۰ آرای ماخوذه به تصویب رسید.

در ادامه به پیشنهاد رئیس مجلس درخواست بررسی این طرح به صورت دو شوری به رای نمایندگان گذاشته شد، وکلای ملت با بررسی این طرح به صورت دوشوری موافقت کردند و طرح فوق برای بررسی دقیق‌تر به کمیسیون اجتماعی بازگردانده شد.

ده روز از تصویب کلیات این طرح می‌گذرد اما هنوز خبری از تصویب جزئیاتِ آن نیست. رامین اناری (نماینده کارگران قراردادی و شرکتی سراسر کشور) که پیگیر بررسی و تصویب طرح ساماندهی‌ست؛ در این رابطه می‌گوید: با توجه به اینکه طرح ساماندهی بیش از ده روز پیش با رای قاطع نمایندگان تصویب شد، این «دو شوری بودن طرح» باعث شده وارد جزئیات شوند و مرحله‌ی دوم بررسی‌ها را آغاز کنند. ما کماکان با نمایندگان مجلس ارتباط داریم و مطالبه‌گری را ادامه می‌دهیم. در این مرحله تاکید بسیار داریم که نمایندگان حواس‌شان به عملیات فرسایشی عده‌ای در فضای مجازی باشد و اجازه ندهند مسیری که تا امروز هرچند با تاخیر ولی با موفقیت طی شده، دچار وقفه یا اختلال شود.

به گفته‌ی وی، افراد و گروه‌هایی هم داخل و هم در خارج مجلس، مقابل طرح ساماندهی و تصویب جزئیات آن ایستاده‌اند اما نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون اجتماعی به ما قول داده‌اند که این افراد به هدف‌شان نمی‌رسند و جزئیات طرح ساماندهی به زودی مصوب می‌شود. رئیس مجلس نیز با این طرح و تصویب آن موافق است.

اناری اضافه می‌کند: قطعاً نباید مسیر از کلیات به جزئیات، طولانی باشد؛ طولانی و فرسایشی شدن به نفع ذینفعان و کارگران نیست؛ انتظار داریم کمیسیون اجتماعی در کوتاه‌ترین زمان ممکن تکلیف جزئیات طرح را روشن کنند؛ در این مرحله ما اصلاً ناامید نیستیم. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، باید مبارزه با فساد بدون ملاحظه صورت بگیرد تا جامعه به سمت ناامیدی نرود؛ امیدواریم نمایندگان مجلس به این منویات و دستورالعمل‌ها قاطعانه عمل کنند و اجازه ندهند کارگران شرکتی و قراردادی به خاطر پروسه‌ی طولانی طرح ساماندهی و کشدار شدن مساله ناامید شوند.

او با بیان اینکه «سرنوشت میلیون‌ها خانواده‌ی کارگری کشور به طرح ساماندهی وابسته است» می‌گوید: با تصویب کلیات طرح، میلیون‌ها خانواده در کشور به فردای خود امیدوار شدند. مجلس با تصویب کلیات طرح ساماندهی، کار بزرگی کرد و اولین گام برای مبارزه با فساد را برداشت. باقی مسیر نیز باید بدون تردید و به همین شیوه‌ی قاطعانه طی شود.

اناری می‌افزاید: ما همچنان منتظر هستیم که جزئیات طرح ساماندهی خیلی زود به صحن علنی مجلس بیاید. باید بدانیم بریدن دست‌های واسطه با تصویب کلیات طرح، قطعی شده و آنچه باقی مانده، فقط جزئیات طرح است؛ در واقع حذف پیمانکاران به تصویب رسیده و آنچه مطالبه‌ی اصلی بود، محقق شده؛ حالا بحث فقط بر سر جزئیات طرح است که باید در کمیسیون اجتماعی مجلس تعیین تکلیف شود. این جزئیات بالای 150 تا پیشنهاد دارد؛ اما بررسی این پیشنهادات، کار آخر است و وقتی مجلس این بررسی را به پایان ببرد، کار تمام شده است و طرح ساماندهی لازم‌الاجراست.

این فعال کارگری تاکید می‌کند: قطعاً در جریان بررسی جزئیات طرح، برای نیروهای قراردادی هم تصمیم‌گیری خواهد شد؛ تا الان با تصویب کلیات طرح، حذف پیمانکاران و تبدیل وضعیت شرکتی‌ها صد درصد شده اما برای قراردادی ها هم قول داده‌اند که تبدیل وضعیت و رسمی شدن حتماً در متن طرح گنجانده می‌شود.

اناری در پایان با بیان اینکه «در این مرحله، میلیون‌ها نفر در سراسر کشور در انتظار عملکرد نمایندگان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هستند» اضافه می‌کند: توقع داریم خیلی زود جزئیات طرح به صحن علنی بیاید و تصویب شود و به سرعت مقدمات اجرای طرح فراهم شود؛ تا آن زمان، مطالبه‌گری را با قدرت ادامه می‌دهیم و با تمام توان پیگیر کار هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز