خبرگزاری کار ایران

مصائب کارگران شهرداری کوت عبدالله/ در گرمای جانکاه بدون حقوق کار می‌کنیم!

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۱۴۰

کارگران شهرداری کوت عبدالله از عدم پرداخت به موقع دستمزدها انتقاد کردند.

کارگران شهرداری کوت عبدالله در تماس با خبرنگار ایلنا، از شرایط سخت کار و عدم پرداخت دستمزدها انتقاد کردند.

آن‌ها می‌گویند: در گرمای بالای ۵۰ درجه خوزستان با سختی بسیار کار می‌کنیم؛ هر لحظه خطر گرمازدگی و بیماری وجود دارد؛ ما هر روز به وظایمان عمل می‌کنیم اما پیمانکار و شهردار به تعهداتش‌شان پایبند نیستند؛ علیرغم کار کردن در شرایط سخت، دستمزدهایمان به موقع واریز نمی‌شود.

این کارگران ماه‌ها مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند؛ یکی از آن‌ها به نمایندگی از جانب حدود ۵۰۰ کارگر پیمانکاری می‌گوید: تنها ده روز از حقوق برج دوازدهِ سال قبل را گرفته‌ایم؛ هنوز بیست روز حقوق اسفند را از پیمانکار قبلی طلبکاریم؛ در سال جدید نیز فقط حقوق فروردین را پرداخته‌اند و حقوق اردیبهشت و خرداد همچنان معوق مانده است.

این کارگر با بیان اینکه به نیمه‌ی تیر رسیده‌ایم اما هنوز حقوق اردیبهشت و خرداد را نگرفته‌ایم؛ از دشواری‌های امرار معاش می‌گوید: کارگران عموماً مستاجر هستند؛ در این شرایط اقتصادی صاحبخانه‌ها مدام فشار می آورند که چرا اجاره خانه را نمی‌پردازید؛ خرج سفره‌های کارگران برابر دستمزدی‌ست که می‌گیرند همین دستمزد ناچیز هم بیش از دو ماه است که پرداخت نشده است.

نگران بعدی این کارگران، مساله‌ی بیمه‌ها و واریز به موقع حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی‌ست؛ کارگران می‌گویند: حق بیمه‌ها مانند دستمزد معوق می‌ماند؛ بنابراین نمی‌توانیم از خدمات درمانی تامین اجتماعی استفاده کنیم؛ در این تابستان گرم اگر بیماری به سراغ‌مان بیاید، بدون پول و بدون بیمه واقعاً چه کنیم؟

کارگران شهرداری کوت عبدالله از مقامات شهری درخواست دارند پیمانکار را به پرداخت حقوق کارگران ملزم نمایند؛ یکی از این کارگران می‌گوید: آیا خودشان یک هفته بدون حقوق کار می‌کنند که توقع دارند ما ماه‌ها بدون دستمزد در این گرمای جانکاه عرق بریزیم و کار کنیم؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز