خبرگزاری کار ایران

چرا تبدیل وضعیتِ «ایثارگران شرکتی» در مخابرات اجرایی نشد/ طومار مادران شهدا در استان‌های مختلف

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۵۱۳

تبدیل وضعیت ایثارگران مخابرات علیرغم تاکید قانون معطل مانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تبدیل وضعیت ایثارگران شرکتی مخابرات از سال گذشته به دلیل مخالفت یکی از سهامداران متوقف مانده است؛ تکلیف قانون بودجه ۱۴۰۰ هنوز اجرا نشده و ایثارگران شرکتی همچنان بلاتکلیفند.

این نیروها می‌گویند: بیش از یک سال از تصویب قانون بند ذ تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ می‌گذرد و بسیاری از شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی از جمله اداره برق، گاز، نفت و شرکت شستا، نسبت به اجرای این قانون اقدام نموده‌اند اما شرکت مخابرات ایران از پذیرش و اجرای قانون استنکاف نموده است و انجام این قانون را منوط به تخصیص بودجه از جانب دولت می‌داند که پیش‌تر وزیر محترم ارتباطات در جلسه کمیسیون اجتماعی که با همین موضوع با حضور اعضا کمسیون، مدیرعامل مخابرات و سایر مسئولان تشکیل شده بود، موافقت خود را با تخصیص سهم دولت (به عنوان دارنده بیش از ۳۰ درصد از سهام مخابرات) جهت اجرای طرح اعلام کردند و اشاره نمودند تصمیم گیری نهایی به عهده کنسرسیوم اعتماد مبین (متشکل از ستاد اجرای و بنیاد تعاون سپاه) به عنوان سهام دار عمده شرکت مخابرات است.

آن‌ها افزودند: این حالیست که مدیران شرکت مخابرات ایران یک بار در زمستان سال ۱۴۰۰ با تفویض اختیار اجرای قانون توسط سهام داران عمده به هیات مدیره، طی بخشنامه‌ای نسبت به جمع آوری مدراک ایثارگران و انجام آزمایش و طب کار مشمولین طرح تبدیل وضعیت اقدام نمودند که نیروهای شرکتی ایثارگر برای انجام این مراحل، متحمل پرداخت هزینه شدند اما به یکباره شرکت مخابرات ایران به دستور رئیس هیات مدیره با نادیده گرفتن قانون و صرفا به بهانه نداشتن بودجه کافی، ترک فعل نموده و از اجرای قانون امتناع ورزید.

ایثارگران شرکتی مخابرات گفتند: سوالی که بعد از این اقدام مطرح می‌شود این است که قانونی که یک بار توسط سهامدار عمده تائید شده چرا به گفته وزیر محترم ارتباطات مجددا باید توسط سهام دار تائید شود؛ آنهم در شرایطی که ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان یکی از سهامداران عمده و تاثیرگذار در تصمیمات مجمع سهامداران مخابرات ایران، دو مرتبه به صورت کتبی موافقت خود را جهت اجرای این قانون اعلام نموده است. دوماً چرا شرکت مخابرات ایران به عنوان دارنده بیش از ۸۰ درصد از سهام شرکت ارتباطات سیار، در اجرای طرحی که حتی نیازی به پرداخت مبلغی اضافی نیست، ناتوان است؛ تنها باید مبلغی که بابت این نیروها به پیمانکار نیروی انسانی می‌پردازند، به عنوان مابه‌التفاوت حقوق، مستقیم به نیروی شرکتی پرداخت شود.

در همین رابطه، مادران شهدا در استان‌های مختلف کشور با امضای طوماری خطاب به فرمانده سپاه پاسداران (از سهامداران عمده مخابرات) خواستار گره‌گشایی شده‌اند. آن‌ها درخواست کرده‌اند که تبدیل وضعیت ایثارگران مخابرات اجرایی شود.

یک نسخه از هریک از این طومارها به تفکیک استان‌ها برای ایلنا ارسال شده است که یکی از آن‌ها از قرار زیر است:

چرا تبدیل وضعیتِ «ایثارگران شرکتی» در مخابرات اجرایی نشد/ طومار مادران شهدا در استان‌های مختلف

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز