خبرگزاری کار ایران

اتحادیه‌های کارگری سریلانکا برای پایان اعتراضات به دولت نقشه راه ارائه دادند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۲۵۵

در اعتراضات اقتصادی اخیر سریلانکا تاکنون چندین نفر کشته و صدها نفر زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری، اتحادیه‌های کارگری سریلانکا برای تشکیل دولت موقت فراگیر و اتخاذ یک نقشه راه برای ترمیم اقتصاد کشور و پایان اعتراضات، بسته پیشنهادی به دولت این کشور ارسال کردند. 

در اعتراضات اقتصادی اخیر سریلانکا تاکنون چندین نفر کشته و صدها نفر زخمی شده‌اند و حامیان دولت نیز در روزهای اخیر با خشونت به معترضان حمله کردند. 

شاران بارو (دبیرکل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری) گفت: بحران در سریلانکا ریشه در چالش حکمرانی نامطلوب دارد و با بسیاری از پروژه‌های بسیار گران‌قیمت دولت بر بار بدهی‌ها افزوده و منجر به سقوط ذخایر ارز خارجی این کشور شده است. در نتیجه مردم گرسنه می‌شوند و اقتصاد به شدت تخریب شده است. اقدامات فوری با حمایت بین‌المللی برای ارائه بسته‌های کمک‌های اجتماعی حیاتی، نجات اقتصاد و توانمندسازی افراد دچار سوءتغذیه اکنون در این کشور ضروری است. 

طبق این گزارش، نقشه راه اتحادیه‌های سریلانکا بر این موارد تاکید دارد: افزایش حداقل دستمزد، تامین منابع کافی از ضروری‌ترین اقلام مصرفی ازجمله داروها، اقداماتی برای ایجاد ذخایر ارز خارجی و یک روند شفاف برای تشکیل دولت موقت ملی! 

کنفدراسیون بین المللی اتحادیه‌های کارگری از صندوق بین‌المللی پول (IMF) تقاضا کرده است که یک بسته حمایتی از سریلانکا طراحی و مطابق با استانداردهای سازمان جهانی کار برای این کشور ارسال کند. 

بنابر ادعای این گزارش، کشورهای دیگری نیز در معرض خطری مشابه با سریلانکا هستند زیرا تأثیر جنگ اوکراین شکاف‌های بزرگی را در عرضه بازار مواد غذایی و انرژی در کنار فشارهای تورمی جهانی ایجاد کرده است.

فعالان کارگری ITUC با اشاره به تجربیات قبلی نهادهایی مثل بانک جهانی و صندوق بین المللی پول تصریح کردند: جامعه بین‌المللی و به‌ویژه مؤسسات مالی بین‌المللی، باید از اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شده‌اند درس بگیرند و به جای طرح‌های تخریب کننده گذشته، بسته حمایتی ارائه کنند که به مردم در اقتصاد واقعی کمک می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز