خبرگزاری کار ایران

رعیتی‌فرد:

۱۴ هزار تشکل کارگری و کارفرمایی در کشور فعال هستد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۲۷۵

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعالیت ۱۴ هزار تشکل کارگری و کارفرمایی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌حسین رعیتی‌فرد در نشست ویدئوکنفرانسی با مسئولان تشکل‌های عالی و استانی کارگری و کارفرمایی و بسیج کارگری استان‌های کشور و مدیران کل اجرایی گفت: ۱۱ هزار تشکل کارگری و سه هزار تشکل کارفرمایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه تعداد تشکل‌های کارگری نسبت به جمعیت کارگری کم است، اظهار داشت: براساس ابلاغ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همه واحدهای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید مطابق فصل ششم قانون کار و ماده ۱۳۱ قانون کار و فصل ششم موضوع را عملیاتی کنند. 

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید تشکل‌های رسمی در واحدهای تولیدی عملیاتی شوند تا کارگران با استفاده از این تشکل‌ها مطالبه‌های به حق خود را پیگیری کنند، تصریح کرد: امیدوارم با بازرسی‌ها در سراسر کشور تعداد تشکل‌ها افزایش پیدا می‌کند. 

رعیتی‌فرد با اشاره به ارائه مباحث آموزشی و مهارتی به تشکل‌ها تصریح کرد: از این طریق تشکل‌ها می‌توانند از ظرفیت‌های قانونی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وزارت مردم در دوره دولت سیزدهم به اصل سه جانبه‌گرایی اعتقاد کامل دارد و این موضوع را عملیاتی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: تصمیم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی عملیاتی شدن این اصل در شورای عالی کار و شورای عالی حفاظت فنی است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با فرهنگ غنی کار می‌توانیم این اصل را در تشکل‌ها نهادینه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز