خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در نشست سازمان تامین اجتماعی:

کسی در هیات دولت جرات موضع‌گیری علیه منافع کارگران را ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۲۷۲

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تصویب دستمزد ۱۴۰۱ اثرات تورمی بسیار محدودی دارد، تاکید کرد: استدلال بنده در دولت این بود که اگر تصمیمی به نفع کارگران باشد، به این دلیل که این گروه ۶۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند، به نفع کل جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست تعاملی تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی به مناسبت هفته کارگر به مناسبت هفته کارگر به میزبانی سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

این نشست که با حضور حجت‌الله عبدالملکی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و سایر معاونان و فعالان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی در سالن اجتماعات مجموعه تلاش برگزار شد.

در ابتدای این نشست، عبدالملکی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: با حضور بنده کسی در هیات دولت جرات ندارد به اسم تولید علیه منافع کارگران صحبت کند. بنده به رئیس‌جمهور گفتم که در دولت تنها بنده پشت سر کارگران هستم و باقی اقشار در کابینه به اندازه کارگران مظلوم نیستند.

وی با بیان اینکه البته رئیسی پیگیر مسائل کارگری است و دیدار با کارگران جز برنامه‌های ثابت وی است، اظهار داشت: استدلال بنده در دولت این بود که اگر تصمیمی به نفع کارگران باشد، به این دلیل که این گروه ۶۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند، به نفع کل جامعه است.

وزیر کار ضمن اشاره به بحث تصویب دستمزد امسال تصریح کرد: اثرات تورمی افزایش دستمزد بسیار محدود است و تاکید ما بر سه‌جانبه‌گرایی اصلی اعتقادی است‌. ما در ادبیات اقتصاد مقاومتی معتقدیم مردم از طریق تشکل‌های مردمی باید مشارکت در اداره امور را داشته باشند و دولت تنها نظارت را باید برعهده بگیرند و ما معتقدیم تصمیم مردم قطعا بهترین تصمیم است و ما به این اعتبار، از تصمیمات شورای عالی کار حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز