خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

سازمان ارتقای ایمنی و بهداشت حرفه‌ای کار باید با لایحه دولت تشکیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۱۸۲

سیدجلیل میرمحمدی گفت: برای بهداشت و ایمنی کار اعتباری در کشور در نظر گرفته نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وبینار روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای سال ۲۰۲۲ با همت انجمن متخصصین بهداشت حرفه‌ای ایران با شعار «برای ساختن فرهنگ موثر ایمنی و بهداشت حرفه‌ای همه با هم اقدام کنیم» روز پنجشنبه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۱) با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی، دولتی و متخصصین این انجمن برگزار شد. 

در این جلسه سیدجلیل میرمحمدی (نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس) با بیان اینکه برای بهداشت و ایمنی کار اعتباری در کشور در نظر گرفته نشده است، اظهار کرد: ما امیدواریم نهادی به نام سازمان بهداشت و ایمنی حرفه‌ای کار شکل بگیرد و به‌نظر می‌رسد کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این زمینه آماده همکاری هستند. 

وی افزود: چون طرح تشکیل یک تشکیلات سازمانی برای ارتقای ایمنی و بهداشت کار نیازمند منابع مالی زیاد است باید به عنوان یک لایحه توسط دولت مطرح شود، ضروری است مهندسان و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای بحث‌های اقناعی در این زمینه را با دولت پیش ببرند تا ما نیز در مجلس از آن لایحه حمایت کامل داشته باشیم. 

میرمحمدی با تاکید بر ضرورت بسیار بالای بهداشت حرفه‌ای برای کار و تجربه‌های تلخ برخی بیمارستان‌ها و مجتمع پلاسکو و موارد بسیار دیگر در واحدهای معدنی و کارخانه‌ای کشور، ابراز امیدواری کرد: ما می‌توانیم تلاش کنیم تا در کنار هم و با گفتگوهای اجتماعی اهمیت این مسئله را برای همگان مطرح کنیم و من برای متخصصان و مروجان این حوزه نیز آرزوی موفقیت می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز