خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

حمایت از واحدهای تعطیل شده‌ی استان لرستان می‎تواند بخشی از مشکل بیکاری را حل کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۷۳۷

موسیوند گفت: وضعیت کارخانجات استان مناسب نیست. به طور مثال زمانی حدود دو هزار پرسنل به شکل مستقیم و ۱۵هزار نفر به شکل غیرمستقیم از شرکت پارسیلون خرم‌آباد امرار معاش می‌کردند. این وضعیت در مورد واحدهای دیگر نیز اتفاق افتاد. به طوریکه امروز واحد ماشین‌سازی بروجرد، سامان کاشی بروجرد و بسیاری از کارخانه‌های دیگر تعطیل و نیمه تعطیل هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وضعیت اشتغال استان لرستان مناسب نیست. این استان با نرخ بیکاری ۱۵.۲درصد در صدر جدولِ نرخِ بیکاری سال ۹۹ قرار داشت. البته صدرنشینیِ استان لرستان از نظر بیکاری صرفا مربوط به یک سال نمی‌شود بلکه طی سالهای متمادی نرخ بیکاری در این استان روندی فزاینده داشته است. 

در همین رابطه محمدحسن موسیوند (دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان) می‌گوید: وضعیت کارخانجات استان مناسب نیست. به طور مثال زمانی حدود دو هزار پرسنل به شکل مستقیم و ۱۵هزار نفر به شکل غیرمستقیم از شرکت پارسیلون خرم آباد امرار معاش می‌کردند. اما متاسفانه این کارخانه در سال ۸۲ به بخش خصوصی واگذار شد و به تدریج ضعیف شد و الان دیگر از این کارخانه یک ویرانه باقیمانده است. 

وی افزود: این وضعیت در مورد واحدهای دیگر نیز اتفاق افتاد. به طوریکه امروز واحد ماشین‌سازی بروجرد، سامان کاشی بروجرد و بسیاری از کارخانه‌های دیگر تعطیل و نیمه تعطیل هستند و لرستان از نظر وضعیت اشتغال حال و روز خوبی ندارد. 

موسیوند تصریح کرد: سوءمدیریت و عدم نظارت صحیح وضعیت لرستان و کارخانه‌های این استان را به اینجا رسانده است. وقتی کارخانه‌ها به بخش خصوصی واگذار می‌‎شود و در این واگذاری هیچ استانداردی رعایت نمی‌شود چنین وضعیتی پیش می‌آید. شرایط اقتصادی و تورم هم دست به دست هم داده که این وضعیت تشدید شود. 

وی با تاکید بر ضعفِ نظارت بر اعطای تسهیلات و کارخانه‌ها گفت: مجموع عوامل، کار لرستان را به اینجا رسانده است. البته تصمیماتی برای تبدیل این منطقه به منطقه ویژه اقتصادی گرفته شده که ما امیدواریم با این کار حداقل بخشی از مشکل حل شود. 

دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان گفت: ما مسئولین دلسوز در استان لرستان تا به الان نداشتیم و فعلا هم نمی‌توانیم در مورد مسئولین جدیدی که در دولت سیزدهم روی کار آمده‌اند صحبت کنیم اما در مورد عملکرد مسئولین قبلی می‌توان گفت که آن‌ها به درستی کار نکردند برای همین امروز باید در صدر جدولِ بیکاری قرار بگیریم. 

موسیوند در مورد ظرفیتِ اشتغال در این استان گفت: در این استان ظرفیتهای بسیاری برای ایجاد اشتغال وجود دارد. به طور مثال اگر شرکت پارسیلون راه‌اندازی شود می‌توان حداقل هزار شغل ایجاد شود. در مورد نساجی بروجرد هم همینطور است؛ اگر این کارخانه حمایت شود، ظرفیتِ اشتغال در آن بالا می‌رود و بیش از هزار کارگر دیگر می‌توانند در آن مشغول به کار شوند. 

دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان افزود: نساجی‌ها وضعیتِ خوبی در کشور ندارند اما نساجیِ بروجرد با مدیریت خوب و کارگران نمونه فعال است اما نیاز به حمایت دارند تا اشتغال در این کارخانه افزایش پیدا کند. 

وی تاکید کرد: همانطور که گفتم حمایتِ صحیح باید صورت بگیرد اما تا به الان حمایتی ندیده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز