خبرگزاری کار ایران

در مراسم ضیافت افطار خانه کارگر مطرح شد؛

محجوب: باید از حقوق بازنشستگانِ تامین اجتماعی به بهترین نفع صیانت شود/ علی‌بیگی: رأی کارگران را می‌گیرند اما آن‌ها را فراموش می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۹۱۶

دبیرکل خانه کارگر گفت: باید تلاش شود تا از حقوق بازنشستگانِ تامین اجتماعی به بهترین نفع صیانت شود. در این سال‌ها توجه کمتری به بازنشستگانِ تامین اجتماعی شده است در صورتیکه جمعیت این گروه زیاد است و نباید مورد غفلت قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم ضیافت افطار خانه کارگر یکشنبه، 28 فرودین ماه در خانه کارگر برگزار شد. در این مراسم خانه کارگر با همکاری انجمن دفاع از قربانیان تروریسم به منظور بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت شهیده انیس نوری در 15 رمضان، مراسم افطاری تحت عنوان «روایت غروب در غروب» برگزار کرد.

اولیا علی‌بیگی (رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار و عضو کارگری هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی) در مراسم ضیافت افطاری خانه کارگر گفت: جامعه‌ی کارگری و کارفرمایی جامعه‌‍‌ی بزرگی است اما متاسفانه این جامعه‌ی بزرگ قدر خود را نمی‌داند و از این جمعیت استفاده‌ی بهینه نمی‌برد. 

وی ادامه داد: خیلی از ما به فکر منافع فردی هستیم و منافع جمع را رها کرده‌ایم. اگر جامعه‌ی کارگری و کارفرمایی به خودباوری برسد، می‌تواند دولت و مجلس تشکیل دهد و در تصیم‌گیری‌ها مشارکت موثر داشته باشد. 

عضو کارگری هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی گفت: رأی‌های ما پله‌ی تغییر دیگران است. رأی ما را می‌گیرند اما ما را فراموش می‌کنند. غالب نماینده‌ها دو رأی دارند؛ یک رأی در دستشان به نفع ما است اما رأی دیگر در جیبشان به ضرر ما است. 

علی بیگی گفت: ما اگر به خودباوری برسیم می‌توانیم در مراکز قدرتِ تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز حضور پیدا کنیم و موثر باشیم. 

وی تاکید کرد: ما برای رسیدنِ به حق خود هم باید به خودباوری برسیم وهم منافع فردی را کنار بگذاریم. 

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار با اشاره به افزایش ۵۷درصدی مزد ۱۴۰۱ گفت: منتخبین شما در شورایعالی کار مسیر را آگاهانه انتخاب کردند. طی چند سال اخیر، شورایعالی کار با حضور آگاهانه‌ی نمایندگان کارگری مسیر درستی انتخاب کرده و در جهت کاهش شکاف بزرگ بین حداقل دستمزد و سبد معیشت گام برداشته است. 

وی تصریح کرد: این شکاف به تدریج باید پر شود و البته صرف تاکید بر حداقل مزد کافی نیست بلکه مسئولین باید در خصوص مهار تورم و ثبات اقتصادی در جامعه تلاش کنند و کمک کنند تا این افزایش‌ها در زندگی کارگران و بازنشستگان دیده شود. افزایش نرخ تورم سبب از دست رفتنِ ارزش پول ملی خواهد شد و این زندگی را برای مردم سخت می‌کند. 

عضو کارگری هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی ضمن تشکر از نمایندگان کارگری و وزیر کار برای افزایش متناسب حداقل حقوق ۱۴۰۱ گفت: باید از آقایان ربیعی و شریعتمداری نیز تقدیر کنیم که بنیان اهمیت دادن به نمایندگان کارگری در شورایعالی کار در زمان وزارت آقای ربیعی شروع شد. امسال نیز آقای وزیر کمک کردند و در نهایت با هم‌گرایی بین اعضای شورایعالی کار مزد منصفانه‌ای تعیین شد. 

علی بیگی گفت: امیدوارم در تامین اجتماعی نیز این درایت از جانب شرکای اجتماعی دیده شود و ما بتوانیم آنچه حق بازنشستگان است را ادا کنیم. 

در ادامه این مراسم؛ محمد حمزه‌ای (معاون امور بین الملل خانه کارگر جمهوری اسلامی) گفت: پیشرفت و آبادانی کشور مرهون کار و تلاش کارگران است. 

وی ادامه داد: جای آقای محجوب در مجلس شورای اسلامی خالیست. ایشان زحمات بسیاری برای کارگران کشیدند و در هنگام حضورشان در مجلس برای به تصویب رسیدن طرح‌ها و لوایح کارگری تلاش کردند و البته مقابل طرح‌های ضدکارگری نیز ایستادند. 

حمزه‌ای گفت: اولین مقاوله‌نامه جهانی در حوزه کارگری در مورد ساعات کار بود. تا قبل از این مقاوله‌نامه ساعات کار ۱۲ تا ۱۶ ساعت بود که بعد از این مقاوله‌نامه ساعت کار قانونیِ کارگران به ۸ ساعت تقلیل پیدا کرد. آخرین مقاوله‌نامه نیز در مورد حذف خشونت در محل کار بود. اگر کشوری عضو این مقاوله‌نامه‌ها شود ملزم به اجرای این مقاوله‌نامه‌ها است. 

وی گفت: منشوری در سازمان بین‌المللی کار وجود دارد که این منشور در سال ۱۹۴۴ در فیلادلفیای آمریکا تصویب شده است. در بخش‌هایی از این منشور نوشته شده: کارگر یک کالا نیست. آزادی و حق تجمع در هر جا باشد باعث توسعه پایدار می‌شود و فقر در هر کجا که باشد سعادت و خوشبختی از بین خواهد رفت. همه‌ی انسان‌هان بدون در نظر گرفتنِ رنگ و نژاد و عقیده آزاد هستند و باید برابر باشند. 

حمزه‌ای در پایان گفت: نظام سرمایه‌داری در هر کجا حاکم شود نتیجه‌‎ی آن فساد و اختلاس است. 

علیرضا محجوب (دبیر کل خانه کارگر) در این مراسم گفت: امشب میزبان یک شهیده هستیم که به گردن ما حق دارد. ایشان با رشادت و شهادت خود مانع ترور دیگران شدند و  می‌توان گفت که این شهیده خصلت‌های پهلوانی داشتند و یاد و خاطره‌شان همیشه همراه ما خواهد بود.

محجوب در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین خواسته‌های بازنشستگان تصویب میزان مستمری‌ها مطابق مصوبه‌ی شورایعالی کار و همچنین اجرای ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی است.

وی گفت: آقای اولیا علی بیگی انسان شجاعی هستند و ما انتظار داریم با همین شجاعتی که از ایشان سراغ داریم از حقوق بازنشستگان در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی دفاع و پاسداری کنند.

محجوب تصریح کرد: باید تلاش شود تا از حقوق بازنشستگانِ تامین اجتماعی به بهترین نفع صیانت شود. در این سال‌ها توجه کمتری به بازنشستگانِ تامین اجتماعی شده است در صورتیکه که جمعیت این گروه زیاد است و نباید مورد غفلت قرار بگیرند.

در ادامه مراسم یعقوب استیلاف (همسر شهید انیس نوری) با تشکر از خانه کارگر و انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در برگزاری مراسم گرامیداشت شهیده انیس نوری بیان داشت: منافقین با این عنوان که آش نذری می‌آورند، به درب منزل ما آمدند. بنده به اتفاق همسر و دو فرزندم کنار سفره افطار بودیم. پس از آنکه همسرم درب را باز کرد غوغایی به پا شد و یک لحظه خانه منفجر شد. آری آن ها علاوه بر تیراندازی به داخل خانه، با بنزین نیز خانه را به آتش کشیدند.

استیلاف در ادامه بیان داشت: زمانی که به درب خانه آمدم همسرم را غرق در خون دیدم و با همکاری همسایگان وی را به بیمارستان رساندیم که دیر شده بود و ایشان به شهادت رسید.

وی ادامه داد: شهادت افراد بیگناه به دست منافقین باعث شد که چهره منافقین در کشور ما شناخته شود و مردم به ظلم و جنایت و اجحافی که به وسیله این منافقین کوردل اتفاق افتاد، آگاه شدند. در حال حاضر چپ و راست و موافق و مخالف اهمیتی ندارد، همه گروه‌های سیاسی از این منافقین کوردل متنفر هستند چرا که آنها جانی هستند و به هیچ ارزشی پایبند نیستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز