خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

عدم پرداخت ۲۵درصد باقیمانده متناسب‌سازی در تضاد با ابلاغیه‌ی رهبری است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۳۰۵

رئیس هیأت مدیره کانون بازنشستگان تبریز گفت: عدم اعمال ۲۵ درصد معوقه متناسب‌سازی سال ۱۴۰۰ به حقوق بازنشستگان فقر بیشتری را تحمیل و در تضاد با سیاست‌های کلی نظام ابلاغی مقام معظم رهبری در رفع فقر و تامین رفاه عمومی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کریم صادقزاده (رئیس هیأت مدیره کانون بازنشستگان تبریز) در خصوص لزوم پرداخت ۲۵درصد باقیمانده متناسب‌سازی به بازنشستگان گفت: عدم اعمال ۲۵ درصد معوقه متناسب‌سازی سال ۱۴۰۰ به حقوق بازنشستگان فقر بیشتری را تحمیل و در تضاد با سیاست‌های کلی نظام ابلاغی مقام معظم رهبری در رفع فقر و تامین رفاه عمومی است. 

صادق‌زاده با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی گفت: مفاد این سیاست‌ها بر وظیفه‌ی سازمان تامین اجتماعی برای از بین بردنِ فقر تأکید دارد و توجه به افزایش حقوق بازنشستگان نیز در همین راستا است. لذا ما علاوه بر اعمال ۲۵ درصد معوقه متناسب‌سازی ۱۴۰۰به حقوق بازنشستگان، خواهان اعمال مواد ۹۶ و ۱۱۱ در تعیین مستمری‌ها هستیم. 

رئیس هیأت مدیره کانون بازنشستگان تبریز تاکید کرد: خواسته‌های بازنشستگان تامین اجتماعی چیزی فراتر از قانون سازمان تامین اجتماعی نیست و با توجه به سیاست‌های کلی نظام در زمینه رفع فقر و تامین رفاه عمومی که بستر کار را به خوبی آشکار کرده، دیگر به کمتر از آن و تاخیر در پرداخت، رضایت نخواهیم داد. 

صادق‌زاده تصریح کرد: شرایط رفاهی بازنشستگاهی با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و تحریم‌ها روز به روز سخت‌تر می‌شود و ابلاغ این سیاست‌ها و همچنین شعار سال تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری به خوبی نشان می‌دهد ایشان با وقوف به اهمیت موضوع وارد میدان شده‌اند. 

صادق‌زاده با اشاره به سیاست‌های کلی نظام در زمینه رفع فقر و تأمین رفاه عمومی از سوی مقام معظم رهبری گفت: نگاهی به تک تک مفاد این سیاست‌ها به خوبی نشان می‌دهد ایشان با وقوف کامل به مسائل حاد جامعه مشکلات را زیر نظر داشته و بر رفع آن به طور جدی پیگیر هستند. 

وی افزود: بر این اساس سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی به منظور جامعیت دادن و انسجام‌بخشی به تلاش‌های نظام و ایجاد جهش در این زمینه ابلاغ شده که با توجه به اهمیت و جامعیت آن به عنوان یک سند بالادستی، تحقق آن مستلزم تغییرات اساسی در قوانین و مقررات جاری و تلاش‌های جدی در این عرصه است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

صادق‌زاده خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی وظیفه دارد تا در جهت تحقق اهداف این سند در گام نخست اجرای قوانین موجود را که در جهت کاهش فقر است اجرایی نماید و در ادامه با ارایه طرح و برنامه‌های کارشناسی گام‌های بعدی را در این راستا بر اساس سیاست‌های کلی نظام تحقق بخشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز