خبرگزاری کار ایران

شکایت از کارگران شهرداری کوت عبدالله/ جواب کارگری که ماه‌ها بدون حقوق کار کرده، شکایت نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۸۷۴

کارگران شهرداری کوت عبدالله می‌گویند: ما برای پیگیریِ مطالبات خود نمایندگانی انتخاب کردیم اما روز گذشته با این نمایندگان تماس گرفته شده و از آن‌ها خواسته شده تا به بازرسی بروند.

کارگران شهرداری کوت عبدالله در تماس با خبرنگار ایلنا، از بازداشت برخی از همکاران خود خبر دادند. 

آن‌ها می‌گویند: ما برای پیگیریِ مطالبات خود نمایندگانی انتخاب کردیم که روز گذشته با این نمایندگان تماس گرفته شده و از آن‌ها خواسته شد به بازرسی بروند. 

این کارگران می‌گویند: از هفت نفری که از آنها شکایت شد، یک نفر به بازرسی مراجعه کرد و در حال حاضر بازداشت است. 

به گفته‌ی این کارگران؛ قرار بود بعد از یک هفته اعتراض، روز شنبه معوقات مزدی ما را پرداخت کنند اما هنوز اتفاقی نیفتاده است. 

کارگران شهرداری کوت عبدالله امروز؛ ماجرای شکایت و بازداشت نمایندگان خود از معاون شهردار سوال پرسیدند. به گفته‌ی کارگران؛ آنطور که شهرداری می‌گوید شکایت از جانب شهرداری نبوده است. 

به گفته‌ی این کارگران؛ در حال حاضر حدود سی نفر از کارگران به دادستانی مراجعه کرده و پیگیرِ وضعیت همکاران خود هستند. 

آن‌ها می‌گویند: ما بدون حقوق و بیمه کار می‌کنیم اما حالا مشکل جدیدی برایِ دوستان ما پیش آمده است. درخواست ما این است که اگر قرار نیست حقوق و بیمه ما را پرداخت کنند، چنین دردسرهایی برای کارگران ایجاد نکنند. 

به گفته‌ی این کارگران؛ برای کارگرِ بازداشت شده یک میلیارد تومان وثیقه زده‌اند و چون کارگران نتوانست این وثیقه را پرداخت کند، به زندان رفت.

آنها می‌گویند: وقتی کارگر شهرداری پول ندارد از پس هزینه‌های ساده‌ی روزمره‌ی خود بربیاید، وثیقه‌ی یک میلیاردی از کجا بیاورد؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز