خبرگزاری کار ایران

عدم پرداخت مستمری؛ کارگران و معلمان بازنشسته نیجریه را به خیابان کشاند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۸۲۵

هنگامی که معترضان توانستند فرماندار ایالتی را در یک مرکز توانمندسازی پیدا کنند، با خواندن سرودهای همبستگی به محل برگزاری جلسه فرماندار رفته و ورودی آنجا را نیز مسدود کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه خبری پانچ، صدها کارمند و کارگر بازنشسته دولت محلی و معلمان مدارس نیجریه، هفته گذشته، در اعتراض به آنچه که آن‌ها «شیطنت دولت با عدم پرداخت مزایا و مستمری» توصیف کردند، در مقابل ساختمان فرمانداری ایالت صنعتی دلتای نیجریه تجمع کرده و خیابان‌ها را مسدود کردند. 

معترضان که پلاکاردهایی با نوشته‌های مختلفی از جمله «به ما حقوق بازنشستگی بده»، «آنچه را که کمک کرده‌ایم به ما بده» و «اوکوا (از مقامات مسئول اقتصادی)، ما با تو چه کردیم؟» و… با خود حمل می‌کردند و در نهایت اطراف ورودی‌ها به ساختمان‌های دولتی را تجمع کردند. 

هنگامی که معترضان توانستند فرماندار ایالتی را در یک مرکز توانمندسازی پیدا کنند، با خواندن سرودهای همبستگی به محل برگزاری جلسه فرماندار رفته و ورودی آنجا را نیز مسدود کردند. 

بنابر گزارش پایگاه خبری پانچ، بازنشستگان معترض در نامه‌ای اعتراضی به امضای نماینگان خود، بازنشستگان دولت محلی و سایر مقامات محلی مسئول در حوزه بازنشستگان، اظهار کردند که از سال ۱۳۹۳ به آن‌ها کمک هزینه و مستمری پرداخت نشده است. 

در بخشی از این نامه آمده بود: «از پاییز ۱۳۹۸، دولت بیش از ۵۱ میلیارد نایرا (پنج هزار میلیارد تومان) حقوق انباشته به بازنشستگان بدهکار بود. در نیجریه طی دوره‌ عدم پرداخت مزایای حقوقی بین سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۶، مبلغ ۵.۹ میلیارد نایرا (حدود ۶۰۰میلیارد تومان) به صندوق بازنشستگی دولتی بدهی جدید به‌وجود آمده است.» 

همچنین در جریان اعتراضات سه تن از بازنشستگان طی کشمکش‌ها دچار جراحت شده و به بیمارستانی منتقل شدند. 

در واکنش به این اعتراض، وزیر دولت ایالتی، گفته است که دولت حمایت بازنشستگان را از ۱۵۰ میلیون به ۳۰۰ میلیون نایرا افزایش داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز