خبرگزاری کار ایران

کارگران دولت: منتظر اقدام نمایندگان مجلس هستیم/ به «ده درصد افزایش دستمزد» اعتراض داریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۵۱۹

کارگران دولت از نمایندگان مجلس می‌خواهند با حذف ‌بندی در لایحه بودجه، امکان افزایش عادلانه دستمزد را فراهم کنند.

کارگران زیرمجموعه وزارت ارتباطات در تماس با خبرنگار ایلنا، خواستار اقدام نمایندگان مجلس در زمینه احقاق حق خود شدند. به گفته آنها، نمایندگان مجلس در بررسی نهایی لایحه بودجه، بند ۱-۴ تبصره ۱۲ این لایحه را کامل حذف کنند و تصمیم‌گیری در ارتباط با دستمزدِ «کارگران دولت» از جمله نیروهای قرارداد مستقیمِ کارگریِ وزارت ارتباطات را به شورایعالی کار واگذار کنند.

یکی از کارگران وزارت ارتباطات می‌گوید: با ده درصد افزایش دستمزد سال آینده، سال بعد فاصله‌ی دریافتی کارگران دولت و کارمندان دولت بازهم افزایش می‌یابد و این در حالیست که کارگران دولت از تمام مزایای مزدی کارمندان بی‌نصیب هستند.

کارگران وزارت ارتباطات مانند کارگران سایر نهادها از جمله کارگران وزارت نیرو، خواستار حذف بند فوق در لایحه بودجه هستند؛ در این بند آمده دستمزد کارگران دولت در سال آینده فقط ده درصد افزایش می‌یابد؛ براساس قانون کار، تعیین دستمزد کارگران در تمام بخش‌های اقتصادی کشور برعهده‌ی شورایعالی کار است.

کارگران دولت انتظار دارند نمایندگان مجلس با حذف کامل این بند، از ایجاد تبعیض بیشتر جلوگیری کنند؛ یک نیروی وزارت ارتباطات می‌گوید: نباید بگذارند بی‌قانونی تبدیل به یک روال عادی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز