خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران پیمانکاری آبفای اهواز برای دریافت عیدی و معوقات قبل از پایان سال

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۹۵۷

کارگران پیمانکاری آبفای اهواز از مدیریت و فاضلاب این شهر درخواست دارند که به دلیل گرانی‌های قبل از آغاز سال نو، زودتر از موعد عیدی وسایر معوقات مزدی آن‌ها را بپردازد.

یکی از کارگران آبفای اهواز در تماس با خبرنگار ایلنا گفت: بابت مطالبات مزدی بهمن و اسفند ماه طلبکاریم و باتوجه به مخارج سنگین سال نو از شرکت آب و فاضلاب می‌خواهیم بدهی معوقه خود را به همراه عیدی و پاداش، قبل از پایان سال پرداخت کند.

به گفته وی؛ هم اکنون حدود ۷۵۰ کارگر به عنوان اپراتور در شرکت آب و فاضلاب اهواز به صورت پیمانکاری مشغول کارند. کارگران همواره در روزهای پایانی سال نگران تامین نیازهای خانواده‌های خود برای نوروز هستند.

براساس گفته این کارگر؛ برخی کارفرمایان شرکتهای پیمانکاری، پرداخت عیدی کارگران خود را به روزهای پایانی سال و حتی شب عید موکول می‌کنند که در این صورت کارگران با توجه افزایش سرسام آوار قیمت‌ها توان خرید را از دست می‌دهد.

این کارگر با بیان اینکه بهانه شرکتهای پیمانکاری برای پرداخت به موقع عیدی و سایر مطالبات معوقه کمبود منابع مالی در آبفای استان است، افزود: ما کارگران علارغم اینکه به دلیل دریافت نکردن به موقع دستمزد دچار مشکلات معیشتی هستیم اما خواسته‌مان دریافت عیدی حداقل یک ماه قبل از پایان سال است.

وی در ادامه بر لزوم پرداخت عیدی و پاداش کارگران پیمانکاری آبفای اهواز تا قبل از پایان سال تاکید کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب در حد توان پرداخت عیدی کارگران پیمانکاری را به روزهای پایانی سال موکول نکند تا کارگران از این طریق اقلام و مایحتاج مورد نیاز را تهیه کنند.

این کارگر همچنین درباره معوقات بیمه‌ای خود و سایر همکارانش گفت: سه ماه معوقات بیمه‌ای پرداخت نشده در سال جاری طلبکاریم که مربوط به تیر، مرداد ودی ماه می‌شود.

این کارگر پیمانی آبفای اهواز در پایان گفت: با وجود اینکه مطالبات کارکنان رسمی و قرارداد مستقیم تقریبا به‌روز است اما در مورد کارگران پیمانی اینطور نیست و آن‌ها حداقل‌های مزدی خود را با تاخیر دریافت می‌کنند. با این حال مطالبات قدیمی از سال ۹۸ تا ۹۹ طلبکاریم که هنوز کارفرما هیچ اقدامی در جهت پرداخت آن‌ها انجام نداده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز