خبرگزاری کار ایران

برنامه وزارت کار برای کسب و کار، معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال پایدار

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۵۱۵

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تأکید دولت سیزدهم بر حمایت همه‌جانبه از مرزنشینان کشور گفت: بخش قابل ملاحظه‌ای از موضوع قاچاق کالا در مناطق مرزی ریشه در مسائل معیشتی دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حجت‌الله عبدالملکی» در اولین نشست کمیته ملی تقویت کسب و کار و اشتغال پایدار مناطق مرزی، تعریف پروژه‌ها و برنامه‌های اشتغالزای نوآورانه را لازمه بهبود معیشت ساکنین این مناطق دانست و تصویب برنامه ملی تقویت کسب و کار مناطق مرزی در هیئت دولت را فرصت مناسبی برای ساماندهی و مدیریت واحد اجرای برنامه‌های مختلف در مناطق مرزی دانست. 

وی اضافه کرد: لازمه مبارزه با قاچاق کالا در مناطق مرزی، ریشه‌یابی دقیق و توسعه اشتغال در این مناطق است. 

وی افزود: برنامه ملی تقویت کسب و کار، معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی در بستر زیست بوم ملی اشتغال تعریف می‌شود. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: حل مسئله اشتغال در مناطق مرزی نیازمند برنامه، اقدامات و بودجه ویژه است. 

عبدالملکی افزود: توجه ما به مناطق مرزی در محورهای اختصاص منابع مالی ویژه، تسهیل گری، مانع‌زدایی و نوآوری‌های حوزه اشتغال خاص هر منطقه، متمرکز خواهد بود. 

وی خاطرنشان کرد: توجه به طرح و پیشنهادهای بخش خصوصی و مردمی، به ویژه گروه‌های جهادی می‌تواند به یافتن مناسب‌ترین راه حل‌ها با بیشترین بازدهی در هر منطقه منجر شود. 

محمود کریمی بیرانوند، سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال نیز در این نشست گفت: نخستین بار موضوع اشتغال مرزنشینان با طرح ساماندهی معابر مرزی، کولبری و ته لنجی در سال ۱۳۹۷ مطرح شد که در نهایت امسال با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این موضوع در ستاد اقتصادی دولت و نشست هیأت وزیران به تصویب رسید. 

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی ذیل کمیته ملی کسب و کار و معیشت مرزنشینان بایستی سازوکارها و پروژه‌هایی که برای مناطق مرزی تعریف می‌کنند، دارای مشخصه نوآورانه بوده و امتیازات و منابع ویژه‌ای برای این مناطق تعریف کنند. 

در این نشست نمایندگان دستگاه‌های مختلف اجرایی به تبادل نظر پیرامون مفاد برنامه ملی تقویت کسب و کار، معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز