خبرگزاری کار ایران

جزییات بیمه دانشجویی سازمان تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۴۲۰

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: تمامی خدمات مربوط به ثبت‌نام بیمه دانشجویی به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری دانشجویان به شعب یا کارگزاری‌های تأمین اجتماعی نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، «مهدی شکوری» با اشاره به تفاهم نامه سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص گسترش بیمه دانشجویان افزود: در حال حاضر ۲۵ هزار دانشجو در کشور بیمه‌پرداز سازمان تأمین اجتماعی هستند و بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد اطلاع‌رسانی بیشتری صورت بگیرد تا دانشجویان متقاضی بیشتری بتوانند با پرداخت حق بیمه از خدمات تامین اجتماعی برخوردار باشند. 

وی اظهار داشت: سه نوع نرخ حق بیمه برای بیمه دانشجویی تعریف شده که دانشجویان متقاضی می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند و دولت نیز دو درصد از حق بیمه را برعهده دارد. نرخ پرداخت حق بیمه ۱۴ درصد که شامل خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی است و برای افراد مجرد و فاقد تحت تکفل توصیه می‌شود. نرخ پرداخت حق بیمه ۱۶ درصد که شامل خدمات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی است و نهایتاً کاملترین نرخ پرداخت حق بیمه که ۲۰ بوده و خدمات مربوط به بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی را دربرمی‌گیرد. 

لازم به توضیح است، دانشجویان محترم در حین تحصیل، باید درخواست بیمه دانشجویی را ارائه کنند و بلافاصله بعد از ثبت نام و آغاز بیمه پردازی، سوابق بیمه‌ای برای آن‌ها ایجاد می‌شود و از خدمات این سازمان برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز