خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی:

پرستاران شرکتی حذف نشدند/ صدایمان به جایی نمی‌رسد!

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۲۳۲

فاطمه بحرینی از عدم توجه به مطالبات جامعه‌ی پرستاری کشور انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرستاران مدتهاست در تلاش برای بهبود وضعیت شغلی خود هستند. قراردادهای موقت، عدم اجرای قانون و فشارهای شغلی متعدد، موجب انتقادات شدید پرستاران و کادر درمانی کشور شده است.

سیده فاطمه بحرینی (عضو هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد و رئیس خانه پرستار مشهد) در این رابطه می‌گوید: نهم بهمن ماه ۱۴۰۰ در حالیکه موج ششم کرونا در کشور در حال گسترش است و پس از دو سال وعده‌های بی‌سرانجام و بی‌پایه‌ی مسئولان وزارت بهداشت، پرستاران و سایر کادر درمان، اعتراضاتی صورت دادند؛ امیدواریم این اعتراضات به ایجاد تغییرات اساسی منجر شود.

وی افزود: خواسته‌های آنان رهایی از بی‌عدالتی، چندگانگی دریافتی‌ها و تنوع رابطه‌های استخدامی و همچنین دریافت فوق‌العاده خاص است که چندین سال است برای سایر حقوق بگیران غیر وزارت بهداشت اجرا شده اما برای جامعه‌ی درمانی در حد وعده‌های بی‌عمل باقی مانده است.

به گفته وی، علیرغم توصیه‌های دوساله و موکد مقام معظم رهبری، همچنان شاهد حضور پرستاران شرکتی با چندین قرارداد متفاوت و دریافتی‌های غیر عادلانه هستیم.

بحرینی اضافه می‌کند: حال آنکه متولیان متعددِ شرکت‌های خصوصی، خود را در جایگاه مطالبه‌گران صنفی معرفی می‌کنند؛ متاسفانه بازهم تعارض منافع و مافیای پرستاری در تمام دولت‌ها در وزرات بهداشت پابرجاست و با هر تغییری آنها هم تغییر موضع می‌دهند. ما خواستار برچیده شدن تمام شرکت‌های واسطه پیمانکاری هستیم؛ نیروهای پرستاری باید تبدیل وضعیت شوند؛ نیروی شرکتی در بخش درمان، ناعادلانه‌ترین مولفه‌ی شغلی کشور است. پرستاری که در این شرایط با سختی‌های بسیار کار می‌کند، نباید شرکتی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز