خبرگزاری کار ایران

افزایش خوداظهاری بیکاری در آمریکا/ ۲۸۶۰۰۰ مورد در هفته

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۷۲۷

خوداظهاری‌ها همزمان با نزدیکی به خیزش شیوع گونه اُمیکرون ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری ایالات متحده، سازمان کارگری ایالات متحده آمریکا، روز پنج شنبه گزارش داد: «تعداد آمریکایی‌هایی که برای نخستین بار برگه خوداظهاری برای دریافت مزایای بیکاری را پر می‌کنند، به صورت غیرمنتظره‌ای با افزایش ۵۵۰۰۰ موردی نسبت به هفته گذشته، به ۲۸۶۰۰۰ مورد رسیده است.»

میانگین متغیر در چهار هفته گذشته ۲۳۱۰۰۰ مورد بود که حاکی از افزایشی ۲۰۰۰۰ موردی، با مقداری جرح و تعدیل است.

اقتصاددانان پیش‌بینی کردند که تعداد واقعی، ۲۲۰۰۰۰ مورد باشد. که این رقم پیرو آمار ۲۳۰۰۰۰ مورد در هفته گذشته اعلام شده است.

با وجود اینکه سازمان کارگری دلیلی برای افزایش نرخ ارائه نداده، محتمل است که مشکلات ناشی از شیوع گونه اُمیکرون ویروس کرونا مسبب چنین رخدادی باشد. گسترش این ویروس بسیار سریع الانتقال، برخی صنایع همچون بهداشت و شرکت‌های هواپیمایی را به روز سیاه نشانده و وارد بحران کرده است. آمار شاغلان به حد مورد انتظار در ماه دسامبر نرسید و برخی تحلیلگران، اُمیکرون را مسبب آن قلمداد می‌کنند.

خوداظهاری‌ها همزمان با اینکه بازار نیروی کار به صورت فراگیری در حال بازیابی خودش از شوک شیوع ویروس کرونا در ماه مارس ۲۰۲۰ بود، روند نزولی داشت. در این مدت نرخ بیکاری به زیر ۴٪ درصد کاهش یافت و به ۹/۳ درصد در ماه دسامبر رسید. پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که تا پایان سال، به نرخ ۵/۳ درصد پیش از پاندمی برسد.

پیشرفت بازار کار تنها دلیلی است که بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا، برخلاف سالیان گذشته، سیاست دیگری در پیش گرفته و به دریافت نرخ سود نزدیک به ۰ درصد و انجام حمایت‌های مناسب از مراکز تجاری و بنگاه‌های اقتصادی تغییر رویه داده است. با این حال انتظار می‌رود که نرخ‌های مرتبط به بازار نیروی کار، در نزدیک‌ترین زمان ممکن، ماه مارس افزایش را آغاز کنند تا نقطه اتکایی برای بنگاه‌های اقتصادی ناپایدار باشد و ثباتی در نرخ سهام شرکت‌های فناوری بلندپرواز ایجاد کند.

حتی افزایش ناگهانی دو یا چندباره نرخ‌ها، نرخ‌های بهره را به کمترین میزان در طول تاریخ می‌رساند و اکثر اقتصاددانان، خطر وقوع رکود اقتصادی را اندک ارزیابی می‌کنند. کارخانجات، در حال ارائه گزارش درآمدی سه ماه پایانی سال هستند و تا به حال، قدرتمند ظاهر شدند.

جان لینچ مدیر بخش سرمایه‌گذاری مدیریت مالی کامِریکا در ایمیلی چنین نوشت: «کارخانجات در شاخص ۵۰۰، گزارشی از رشد درآمدی عملیاتی شده دادند که با استناد به FactSet consensus estimate، نسبت به سه ماه پایانی سال قبل در آمار سالیانه ۷/۲۱ درصد رشد داشتند.»

او افزود: «این نشان می‌دهد در چهارمین بازه زمانی متوالی در طول یکسال گذشته، نرخ شاخص از ۲۰ درصد رشد عبور کرده زیرا ترکیب اهرم عملیاتی قدرتمندتر از انتظار عمل و مطابقت‌ها با سود در دوران شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ به آسانی انجام گرفته است.»

لینچ نتایج عادی‌تری را برای سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی می‌کند و با علم به اینکه درآمد عملیاتی شده برای شاخص ۵۰۰ در یک بازه ۹ تا ۱۰ درصدی افزایش خواهد داشت. همچنین، اکثر شرکت‌ها این موضوع را تکرار می‌کنند که برای افزایش حقوق‌ها و دستمزدها در سال ۲۰۲۲ برنامه دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز