خبرگزاری کار ایران

هم‌زمان با ادامه بن‌بست در تصویب بسته کمک‌های مالی؛

۱۴ میلیون آمریکایی در معرض قطع حقوق بیکاری قرار گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۴۲۶

هم‌زمان با ادامه بن‌بست سیاسی در کنگره آمریکا بر سر تصویب بسته کمک‌های مالی ۹۰۰ میلیارد دلاری، ۱۴ میلیون آمریکایی در معرض قطع حقوق بی‌کاری قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، هم‌زمان با ادامه بن‌بست سیاسی در کنگره آمریکا بر سر تصویب بسته کمک‌های مالی ۹۰۰ میلیارد دلاری، ۱۴ میلیون آمریکایی در معرض قطع حقوق بی‌کاری قرار گرفته‌اند.

دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا، اصلاحات پیشنهادی دیگری برای تغییر بودجه کمکی به مردم را سد کرده و مانع اجرای خواسته‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور شده‌اند.

بودجه کمکی ۹۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد و به همراه لایحه بودجه فدرال به ارزش یک تریلیون و ۴۰۰ میلیارد دلار به تصویب رسیده بود. هر دو حزب بعد از مدت‌ها چانه‌زنی توانسته بودند بر سر جزییات هر دو لایحه بودجه به توافق برسند. اما خواسته‌های ترامپ که تازه بعد از پایان تصویب بودجه مطرح شد، باعث شد که سرانجام این دو لایحه به ابهام برود.

بنا به آنچه که در بودجه کمکی آمده، اکثر شهروندان و مهاجران قانونی، مبلغ ۶۰۰ دلار بابت کمک خرج از دولت می‌گیرند. دموکرات‌ها می‌خواستند دولت کمک بیشتری به مردم بکند و جمهوری‌خواهان برای کمک کوچک‌تری می‌جنگیدند. اما در نهایت با پیشنهاد وزیر دارایی عدد ۶۰۰ دلار به تصویب رسید.

ترامپ که در ماه‌های اخیر بیشتر توجهش به انتخابات ریاست‌جمهوری بود و عملا چندان کاری به مذاکرات مربوط به لایحه بودجه نداشت، روز چهارشنبه خواهان افزایش کمک نقدی به نفری دو هزار دلار شد. او همچنین گفت که باید کمک خارجی آمریکا به کشورهای دیگر قطع شود و به مردم خود آمریکا پول پرداخت شود.

بخش عمده‌ای از اعضای حزب دموکرات با پیشنهاد افزایش کمک نقدی به مردم موافق بودند. اکثر جمهوری‌خواهان اما با رئیس جمهوری هم‌حزبی خود در این زمینه اختلاف نظر داشتند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز