خبرگزاری کار ایران

سقف معافیت مالیات بر حقوق ۶۰ میلیون تومان سالانه/ حقوق‌های بالای ۵ میلیون تومان باید مالیات بپردازند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۶۶۰

سقف معافیت مالیات بر درآمد، ۶۰ میلیون تومان حقوق سالانه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در بخش الفِ تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۱ که به حقوق و دستمزد اختصاص دارد، بحث سقف معافیت مالیات بر درآمد مطرح شده است.

در این بخش آمده است که تا درآمد ۶۰ میلیون تومان در سال، از پرداخت مالیات معاف است؛ بعد از آن از ۶۰ میلیون تومان تا ۱۲۰ میلیون تومان، ده درصد، ۱۲۰ میلیون تا ۲۴۰ میلیون تومان، ۱۵ درصد و بیش از آن، باید ۲۰ درصد مازاد را مالیات بپردازند.

با این حساب، سقف معافیت مالیات بر درآمد ماهانه، ۵ میلیون تومان است؛ یعنی اگر کارگر یا کارمندی بیش از ۵ میلیون تومان درآمد داشته باشد باید ده درصد مازاد را مالیات بدهد؛ اگر درآمد او ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد، ده درصد ۵۰۰ هزار تومان یعنی ۵۰ هزار تومان باید برای هر ماه حقوق، مالیات بدهد.

سقف معافیت مالیات بر درآمد در سال جاری، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق ماهانه بود و این سقف برای سال آینده فقط ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

این در حالیست که فعالان کارگری اعتقاد دارند؛ معافیت بر مالیات باید به اندازه سبد معیشت باشد و تمام مزدبگیرانی که کمتر از سبد معیشت یا همان خط فقر حقوق می‌گیرند باید از پرداخت مالیات به دولت معاف باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز