خبرگزاری کار ایران

عضو شورایعالی حفاظت فنی وزارت کار:

تصمیمات جدید در ارتباط با مشاغل سخت و زیان آور/ بیماری‌های شغلی در کارگاه‌های تعطیل مورد تایید کمیته‌هاست

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۴۴۹

احسان سهرابی آخرین مصوبات شورایعالی حفاظت فنی وزارت کار را تشریح کرد.

احسان سهرابی (نماینده کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در شورای عالی حفاظت فنی وزارت کار) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از برگزاری شورای عالی حفاظت فنی و بهداشت کار خبر داد و گفت: این شورا مصوباتی در ارتباط با مشاغل سخت و زیان‌آور و کمیته‌های استانی و همچنین بیماری‌های شغلی داشت.

سهرابی افزود: براساس این مصوبات، مشاغل گروه ب در کارگاه‌های تعطیل مورد تایید کمیسیون سخت و زیان‌آور است؛ در واقع تنقیح مصوبات شورای عالی حفاظت فنی در خصوص مشاغل سخت وزیان‌آور درکارگاه‌های تعطیل باتوجه به آرای دیوان عدالت اداری صورت گرفت؛ موضوع سخت و زیان‌آور مشاغل کارگاه‌های تعطیل به این شرح تصویب شد که دبیرخانه سخت وزیان‌آور الزام به پذیرش درخواست متقاضی سخت وزیان‌آور است و کلیه مشاغل گروه (ب) در کارگاه‌های تعطیل مورد تایید کمیته است.

سهرابی ادامه داد: آن دسته از مشاغل در کارگاه‌های تعطیل که در زمان دایر بودن کارگاه مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته‌اند باید در تصمیم گیری کمیته‌های استانی لحاظ گردند. همچنین در خصوص ابتلا به بیماری‌های شغلی که در زمان اشتغال به کار در کارگاه‌های تعطیل برای کارگران به وجود آمده، تصمیم گرفته شد که این بیماری‌ها حتما در کمیته‌های استانی لحاظ شوند.

به گفته وی، اعتقاد شورای عالی حفاظت فنی وزارت کار، پیشگیری از حوادث ناشی از کار و بیماری‌های شغلی و ایجاد محیط امن برای کارگران محترم است و امیدواریم بتوانیم در این زمینه گام‌های موثر برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز