خبرگزاری کار ایران

توضیحات وزارت بهداشت برای یک گزارش

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۷۲۷

وزارت بهداشت در پاسخ به گزارشی با عنوان «آیا تشکیل کارگروه برای استخدام پرستار ثمربخش است؟ / اختلاف فاحش میان استانداردها و تعداد پرستاران» توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایلنا، در این جوابیه آمده است:

برآورد نیازهای استخدامی وزارت متبوع و ارسال آن به سازمان اداری و استخدامی کشور برای اخذ مجوز استخدام مورد نیاز به صورت سالیانه انجام می‌پذیرد، لیکن تعداد مجوزهای صادره از سوی سازمان فوق الذکر محدود است و میزان کمی از نیازهای نیروی انسانی مراکز تابعه وزارت بهداشت را در مشاغل مختلف پوشش می‌دهد. شایان ذکر است علیرغم محدودیت تعداد مجوزها طی ۱۰ سال اخیر تعداد ۱۳۰ هزار مجوز استخدام پیمانی، قراردادی و شرکتی به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی تابعه تخصیص داده شده است که تعداد ۷۴ هزار و ۹۴۵ مجوز به عبارتی معادل حدود ۵۵ درصد از مجوزهای مذکور صرف جذب و استخدام نیرو در کادر پرستاری گردیده است.

همچنین در پاسخ به تشکیل کارگروه رسیدگی به استخدام پرستاران در سالهای گذشته، لازم به ذکر است نیازسنجی و توزیع مجوزهای جذب و بکارگیری نیرو از جمله کادر پرستاری در دانشگاه‌های علوم پزشکی تابعه صرفا بر اساس شاخص‌ها و استانداردهای برآورد نیروی انسانی صورت می‌گیرد، لذا تشکیل کارگروه استخدام برای مشاغل مختلف با عنایت به لزوم احتساب شاخص‌های مذکور و رعایت استانداردهای توزیع نیروی انسانی تاثیری در سهمیه‌بندی و توزیع مجوزهای استخدام و بکارگیری نیرو نخواهد داشت.

با توجه به اینکه مجوزهای استخدامی اخذ شده از سازمان اداری و استخدامی کشور در سال‌های اخیر برای تامین نیروی انسانی در تمام رشته‌های شغلی مورد نیاز بوده است؛ از این خبرگزاری درخواست می‌شود نسبت به ارائه مستندات اخذ ۵۲ هزار مجوز استخدام پرستاری به این وزارتخانه اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز