خبرگزاری کار ایران

خواسته‌های ۱۰بندی کانون مستمری‌بگیران لرستان از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۰۷۸

کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعى استان لرستان با ارسال نامه‌ای به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با ارسال نامه‌ای به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواسته‌های 10 بندی خود را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی استان لرستان با ارسال نامه‌ای به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، ضمن تبریک انتصاب وی، یادآور شد که تامین اجتماعی یک صندوق بین النسلی است که متعلق به آحاد بیمه‌شدگان بویژه کارگران بازنشسته، مستمری بگیران، از کارافتادگان و بازماندگان است. 

کانون بازنشستگان لرستان در ادامه نامه درج کرده است: تامین منابع آن از سوی این اقشار تامین گردیده و میگردد که متاسفانه دولت‌ها تاکنون نه تنها ازاین صندوق صیانت نکرده بلکه آن را به «حیاط خلوت» تبدیل کرده‌اند که طلب بیش از چهار صد هزار میلیارد تومانی، مصداق بارز آن است. » 

این تشکل صنفی بازنشستگان یادآور شد که بازنشستگان، صاحبان اصلی این صندوق بشمار می‌روند اما در شرایط بسیار بد اقتصادی و معیشتی قرار دارند که علت آن به‌عدم اجرای صحیح مواد ۹۶ و ‎۱۱۱ قانون تامین اجتماعی برمی‌گردد، که افزایش مستمری سالیانه را برابر نرخ تورم و سبد معیشت خانوار مورد تاکید قرار می‌دهد. 

در ادامه این نامه تاکید شده که توام با این موارد، شاهد عدم اجرای صحیح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستیم؛ «لذا هئیت مدیره این کانون بعنوان نماینده قانونی این قشر شریف و نجیب در استان لرستان بر اساس وظیفه ذاتی خود موارد و مشکلات ذیل را اعلام و تقاضای بررسی و رسیدگی عاجل را داد: 

۱. باتوجه به شرایط بد اقتصادی و معیشتی و درصد بالای تورم، خواهان اجرای کامل و دقیق مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی برابر نرخ واقعی تورم و سبد معیشت خانوار برای کارگران بازنشسته، و مستمری‌بگیران از کارافتادگان و بازماندگان تامین اجتماعی بویژه حداقل‌بگیران. 

2. اجرای کامل و صحیح طرح همسان‌سازی

3. رفع تبعیض بین بازنشستکان کشوری، لشکری وتامین اجتماعی» حذف ماده ۶۹ و رفع تبعیض بین بازنشستگان همکار و غیرهمکار. 

4. اجرای طرح قانون الزام و حذف بیمه مکمل و یا یرداخت سرانه حق بیمه تکمیلی توسط سازمان. 

5. پرداخت عواید سالیانه به میزان شاغلین مشمول قانون کار. 

6. تشکیل شورای عالی تامین اجتماعی و حضور نماینده کارگران بازنشسته و مستمربگیر، ازکارافتادگان و بازماندگان تامین اجتماعی. 

7. یرداخت بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی در جهت بهینه‌سازی و رفاه بیمه شدگان و بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان تامین اجتماعی. 

8. واگذاری سهام شستا به کارگران و بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان تامین اجتماعی بعنوان شرکا وصاحبان

9. جلوگیری از هرگونه دخالت دولت در واگذاری بانک رفاه کارگران و یا تهاتر آن بعنوان بدهی دولت. 

10. افزایش حقوق بیش از یکبار با توجه به صعود نرخ تورم و گرانی اجناس در فصول سال

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز