خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

مشکل بازنشستگان با تمجید و تجلیل حل نمی‌شود، آنها دغدغه معیشت دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۷۱۹

یک فعال کارگری در شهرستان ری می‌گوید: بازنشستگان به عنوان پیشکسوتان عرصه‌های تولید و استقلال کشور امروز با مشکلات معیشتی مواجه شده‌اند.

علی ترکاشوند (دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان ری) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: نمایندگان مجلس و دولتمردان بدانند با شعار و تمجید و تجلیل، مشکل بازنشستگان حل نمی‌شود و انتظار این است که در عمل ثابت کنند به فکر بازنشستگان و وضعیت زندگی و معیشت آن‌ها هستند.

ترکاشوند درخصوص طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: علارغم گذشت شش ماه از سال جاری هنوز مجلس دغدغه‌های بازنشستگان را درک نکرده و پیگیر موضوعات دیگری است. توقع داشتیم نمایندگان مجلس شرایط کارگران دیروز و بازنشسته‌های امروز را درک کنند.

او اضافه کرد: دستمزد کنونی چهار میلیونی فقط یک سوم از هزینه‌های فعلی یک زندگی عادی را پوشش می‌دهد از این رو برخی بازنشستگان در پی جبران باقی هزینه‌های زندگی، مجبور به روی‌ آوردن به مشاغل کاذب و پرخطر هستند، اقدامی که تبعات بسیاری را برای آنها در پی دارد.

وی گفت: بازنشستگان می‌گویند وقتی نمایندگان مجلس ماهیانه چند برابر شاغلان و بازنشسته‌ها حقوق می‌گیرند و با مزایای جانبی‌شان چندین میلیون دریافتی دارند؛ درد نداری و فقرمان را درک نمی‌کنند.

این نماینده کارگری می‌گوید: هزینه‌های سنگین زندگی؛ درمان و مسکن امان بازنشستگان را بریده و نمی‌دانند که چگونه باید مخارجشان را مدیریت هزینه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز