خبرگزاری کار ایران

نگرانی اتحادیه‌های کارگری از تغییر قوانین کار اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۴۶۷

اتحادیه کارگران جهان نسبت به پیش‌نویس تغییر قوانین کار اوکراین انتقاداتی وارد کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، اتحادیه کارگران جهان به طور مشترک با کنفدراسیون بین المللی اتحادیه‌های کارگری، نامه‌ای خطاب به سیاستمداران ارشد اوکران نوشته‌اند تا نگرانی‌های خود را در مورد اصلاحات واپسگرانه‌ی قانون کار در این کشور مطرح کنند. در پارلمان اوکراین چند پیش‌نویس قانون در حال بررسی است که با استانداردهای بین‌المللی و منطقه‌ای کار سازگار نیست که طی چندین گزارش از جمله سازمان بین‌المللی کار در این کشور تایید شده است. 

در نامه به رئیس جمهور، مواردی توضیح داده شده که به شرح زیر است: 

حذف افراد شاغل در شرکت‌های متوسط و کوچک از حمایت قانون عمومی وعدم وجود ضمانت‌هایی برای اطمینان از مطابقت قرارداد کار با حداقا استانداردهای کار. 

توانایی کارفرمایان برای سوءاستفاده از سیستم و استفاده از قراردادهای متوالی و پی‌درپی. عدم سازگاری با شرایط لازم برای تضمین زمان کار، دوره‌های استراحت، حداقل استراحت روزانه، اضافه کار و مرخصی. 

شارون بارو (دبیرکل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری) گفت: مقامات اوکراین نباید انتقاد جدی از این قوانین را که مستقیما از برنامه‌های کمک فنی سازمان بین‌المللی کار از جمله اتحادیه اروپا، که دولت و نیروی کار از از آن بهره‌مند می‌شود را نادیده بگیرد. پیش‌نویس قوانین به سادگی با استانداردهای بین‌المللی کار سازگار نیست. 

وی افزود: ما از دولت و پارمان می‌خواهیم به این استانداردها احترام بگذارند و از تخصص سازمان بین‌المللی کار استفاده کنند و با شرکای اوکراینی به گفتگو بنشینند و باهم کار کنند. همه افراد شاغل باید از تغییرات اقتصادی، اجتماعی و دموکراتیک بهره‌مند شوند. 

اخیرا قانون تحریک توسعه اقتصادی دیجیتال علیرغم انتقاد شدید اتحادیه‌های اوکراینی تصویب شد. این قانون دسته خاصی از متخصصان برنامه‌های هنری و قراردادهای گیگ ویژه‌ای را ایجاد می‌کند. این تغییرات کارگران فناوری اطلاعات را از ضمانت حقوق، مزایای تعطیلات و ساعت کار تنظیم شده، شرایط کار ایمن و حفاظت در برابر اخراج غیرقانونی و حقوق پیوستن به اتحادیه کارگری، اعتصاب و انعقاد قراردادهای جمعی محروم می‌کند. 

اتحادیه بین‌المللی کارگران جهان، شاخص حقوقی اوکراین را ۵ می‌داند و هیچ تضمینی برای حقوق کارگران ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز