خبرگزاری کار ایران

دفتر فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات اعلام کرد؛

افزایش ۴۴ درصدی مراجعه به بیمارستان‌های تامین اجتماعی/ ۳۸۴ مرکز خدمات رایگان ارائه کردند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۶۵۲

در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، ۳۸۴ مرکز درمانی ملکی به مراجعین خدمت ارائه کرده‌اند که ۷۵ مرکز آن بستری و ۳۰۹ مرکز آن سرپایی بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، بر اساس بررسی‌های دفتر فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات این سازمان، در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰.۲۵ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۵۳۸ مراجعه برای دریافت خدمات سرپایی شامل: ویزیت و خدمات تشخیصی‌- درمانی به مراکز درمانی ملکی سازمان صورت گرفته که نسبت به مدت زمان مشابه در سه ماهه اول سال ۹۹.۴۴. ۰ درصد افزایش داشته است.

گفتنی است، از تعداد کل مراجعات سرپایی ۹۸.۵ درصد مشمول بیمه تامین اجتماعی، ۰.۱ درصد بیمه سلامت و ۱.۳ درصد مشمول سایر بیمه‌ها و بیماران آزاد بوده اند.

همچنین نسبت ویزیت سرپایی پزشکان متخصص به تعداد بیمار بستری مربوط به سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، برابر با ۲۰ بوده است و نشان می‌دهد به ازای ۲۰ بیمار ویزیت شده توسط پزشکان متخصص، یک بیمار در مرکز درمانی بستری و تحت درمان قرار می‌گیرد.

بر اساس این آمار، تعداد تخت فعال مراکز بستری (اعم از بیمارستان و مراکز جراحی محدود) از ۹۱۱۶ تخت در سه ماهه اول سال ۹۹، به ۸۹۱۷ تخت فعال در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ رسیده است که ۲.۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

گفتنی است، با توجه به جمعیت ۴۳ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۳۱۳ نفری بیمه شدگان تحت پوشش درمان سازمان تامین اجتماعی، ۰.۲ تخت فعال بستری به ازای هر ۱۰۰۰ بیمه شده تا پایان خرداد ۱۴۰۰ اختصاص یافته است.

همچنین درصد اشغال تخت بیمارستان‌های ملکی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت زمان مشابه در سه ماهه اول سال ۹۹، با افزایش ۲۰.۶ درصدی از ۴۳.۰۸ درصد به ۶۳.۷۰ درصد رسیده است.

تعداد کل موارد اعمال جراحی بستری در مراکز درمانی ملکی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت زمان مشابه در سه ماهه اول سال ۹۹ نیز، افزایش ۲۷.۸ درصدی را نشان داده است که این افزایش بیشتر مربوط به موارد اعمال جراحی بزرگ بوده است.

همچنین در بخش بستری مراکز ملکی سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۷۴ هزار و ۷۸۰ بیمار بستری و تحت درمان قرار گرفته‌اند که نسبت به سه ماهه اول سال ۹۹، افزایشی در حدود ۳۴.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

مجموع زایمانها درسه ماهه اول سال ۱۴۰۰، برابر با ۲۵ هزار و ۶۲۲ مورد بوده است که نسبت به مدت زمان مشابه در سه ماهه اول سال ۹۹ کاهش ۱۰.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

درصد زایمان سزارین در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ نیز به ۴۳.۶ درصد رسیده است که نسبت به مدت زمان مشابه در سه ماهه اول سال ۹۹، افزایشی در حدود ۰.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز