خبرگزاری کار ایران

گزارشی از دیدار ۴۷ کارگر پروژه‌ای با مسئولان وزارت نفت/ بر عملکرد پیمانکاران نظارت کنید

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۱۰۰

نمایندگان کارگران پروژه‌ای جنوب انتظار دارند مسئولان وزارت نفت به وعده‌های خود عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از کارگران پروژه‌ای جنوب درباره دیدار خود و همکارانش با نمایندگان مجلس و مسئولان وزارت نفت گفت: ۴۷ کارگر پروژه‌ای به نمایندگی هزاران کارگر شاغل در پروژه‌های نفت و گاز کشور به خصوص عسلویه و جنوب، به تهران آمدیم تا هم طومارهایی که نوشته بودیم را به نمایندگان مجلس تحویل دهیم و هم در ارتباط با مشکلات‌مان با آن‌ها گفتگو کنیم.

از قرار، این کارگران ابتدا به مجلس شورای اسلامی مراجعه و پیگیر نامه داده شده به متینیان (نماینده رامهرمز) و روح الامینی (نماینده تهران) به شماره ثبت ۱۰۹۳۴۲۱ شدند، آنها در ادامه، نامه‌ای در باب مشکلات‌شان به رئیس مجلس دادند و سپس به وزارت نفت رفتند.

یکی از نمایندگان کارگران می‌گوید: در وزارت نفت بالاخره موفق شدیم با یکی از مسئولان این وزارتخانه صحبت کنیم. در این گفتگو در ارتباط با خواسته‌های کمپین ۲۰-۱۰، حقوق طبق کمپین، لیست بیمه بر حسب شغل نه کارگر ساده، وضعیت خراب رفاهی محل کار و سایر مشکلات برآمده از پیمانکاران صحبت کردیم؛ ما به آن مقام مسئول گفتیم کافی است به طور اتفاقی از یکی از شرکت‌های پیمانکاری، لیست ارایه شده به بیمه تامین اجتماعی‌اش را بخواهید و خواهید دید که همه کارگرانش، کارگر ساده قید شده‌اند. یعنی در یک پروژه هیچ کارگر حرفه‌ای وجود ندارد؟!

به گفته او، مقامات مسئول وزارت نفت، قول داده‌اند مشکلات کارگران را پیگیری کنند و طومار امضا شده توسط آن‌ها را به بالاترین سطوح مدیریتی وزارتخانه برسانند.

نماینده کارگران با بیان اینکه امیدواریم به قول‌هایی که داده‌اند، عمل نمایند، افزود: خواسته کلی ما نظارت هرچه بیشتر بر پیمانکاران است؛ از مسئولان وزارت نفت خواستیم بر عملکرد ناعادلانه پیمانکاران نظارت کنند و آن‌ها نیز وعده پیگیری دادند؛ امیدواریم این کنشگری قانونی ما به نتیجه برسد و هزاران کارگر پیمانکاری و پروژه‌ای بتوانند زندگی بهتری داشته باشند، دستمزد بالاتر، بیمه تخصصی و غیر ساده، حداقل ده روز استراحت و آف، امنیت شغلی و قراردادهای محکم و بالاخره بهبود خدمات رفاهی و کمپی، خواسته‌هایی است که توقع داریم مدیران جدید وزارت نفت آن‌ها را برآورده سازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز