خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری آبادان دو ماه معوقات مزدی پرداخت نشده دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۶۳۴

حدود هزار و ۹۰۰ کارگر شاغل در شهرداری آبادان در استان خوزستان دو ماه معوقات مزدی طلبکارند. به گفته کارگران، شورای شهر برای سامان دادن به وضعیت شهر و مطالبات کارگران باید هر چه سریعتر شهردار انتخاب کند.

کارگران شهرداری آبادان با بیان اینکه مطالبات آن‌ها از ابتدای تیر ماه به تاخیر افتاده است، به خبرنگار ایلنا گفتند: مطالبات ما به دو ماه رسیده و آخرین مزدی که دریافت کرده‌ایم مربوط به خرداد بود که به صورت پایه حقوق پرداخت شده است.

این کارگران با اشاره به اینکه برای پرداخت مزد بارها با مسئولان شهری شهر آبادان صحبت کرده‌ایم، افزودند: مسئولیت شهرداری آبادان با سرپرست اداره می‌شود و هنوز اعضای شورای شهر شهردار انتخاب نکرده‌اند.

به گفته یکی از کارگران؛ آخرین حقوق کارگران مجموعه شهرداری و سازمان‌های واسطه را شهردار قبلی پرداخت کرد و در حال حاضر که شهرداری آبادان با سرپرستی اداره می‌شود کارگران بلاتکلیف مطالبات معوقه خود هستند.

وی ضمن بیان اینکه از اعضای شورای شهر انتظار داریم هرچه سریعتر شهردار انتخاب کنند تا تکلیف وضعیت شهر و پرداخت حقوق کارگران مشخص شود، اظهار داشت: از مدت‌ها قبل کارگران پیگیر دریافت حداقل بخشی از طلب خود از شهرداری و شورای شهر هستند اما به نتیجه قابل قبولی نرسیده‌اند.

او در ادامه با بیان اینکه با توجه به بدهی سنگین نهادهای خصوصی و دولتی به شهرداری بعید می‌دانم شهردار بتواند به این زودی بدهی خود را بابت عوارض ساخت و ساز وآلایندگی به صورت کامل دریافت کند، افزود: شواهد بیانگر این موضوع است که مشکل و شرایط کارگران شهرداری آبادان همچنان ادامه‌دار است.

به گفته وی، باتوجه به اینکه مبلغ طلب شهرداری هر ماه بیشتر می‌شود، بنابراین به دلیل پرداخت نکردن یا پرداخت ناکافی بدهی‌ها به شهرداری، کارگران به سختی اموراتشان را می‌گذرانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز