خبرگزاری کار ایران

بومی و پاکدست بودن مهم‌ترین اولویت انتخاب شهردارلوشان باشد/ در انتخاب شهردار تعجیل کنید شهر و کارگران در وضعیت بدی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۳۳۵

کارگران شهرداری لوشان می‌گویند: انتخاب شهردار بومی آرزوی دیرینه شهروندان لوشانی و کارگران شاغل در این واحد خدمات شهری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شهرداری لوشان در استان گیلان گفتند: انتخاب شهردار بومی مهمترین اولویت منتخبان شورای شهر برای رسیدگی به اوضاع نابسامان شهر و وضعیت مطالبات معوقه مزدی و بیمه‌ای کارگران باشد.

این کارگران که از اردیبهشت ماه مزد معوقه طلبکارند و پرداخت مطالبات بیمه‌ای آنها نیز حداقل هفت تا هشت ماه به تاخیر افتاده است، در ادامه گفتند: انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا به پایان رسید و مردم شهر لوشان همچون دیگر شهرها و روستاها منتخبان خود را برگزیدند و اکنون به عنوان نخستین مطالبه خود انتظار دارند که اعضای شورای ششم از روزهای اولیه آغاز به کار، عمل به وعده و وعیدهای خود را با انتخاب شهردار جدید شروع کنند تا وضعیت کارگران سامان پیدا کند.

آن‌ها از تغییر مکرر شهرداران در طول سنوات گذشته انتقاد کرده و اظهار داشتند: متاسفانه در دوره‌های قبل شاهد تغییر مکرر چندین شهردار به دلیل تخلفات مالی در شهرداری لوشان بودیم. آخرین شهردار شهر لوشان نیزبا همراهی یکی از اعضای شورای شهر درست چند روز مانده به پایان فعالیت اعضای شورای شهر بازداشت شدند.

آن‌ها افزود: با توجه به اینکه مسئولیت مدیریت شهری یک شهر برای چندین سال با انتخاب شهردار توسط شورا واگذار می‌شود و تصمیمات و عملکرد ایشان در آینده یک شهر از نظر پیشرفت و رفاه کارگران شاغل در شهرداری نقش اساسی دارد، باید اعضای شورا قبل از هر چیز کنکاش کنند و براساس ویژگی‌ها و ملاک‌ها در این زمینه اقدام کنند.

به گفته آن‌ها؛ وصول و پیگیری مطالبات کارگران شهرداری لوشان نیاز به انتخاب یک شهردار خوب بستگی دارد. از شورای ششم انتظار داربم از تجربیات تلخ گذشته درس بگیرند و با استفاده از این مهم، برنامه‌های خود را تنظیم کنند و در تقویت نقاط قوت اصلاح در ضعف شوراهای گذشته بکوشند.

کارگران شهرداری لوشان با بیان اینکه در شرایط فعلی که شهر فاقد شهردار است و کارگران دچار مشکلات معیشتی هستند، مدیران شهری باید هرچه سریعتر شهردار را انتخاب کنند، گفتند: دارابودن استقلال فکری و عملی، وابسته نبودن به جناح‌بندی سیاسی، داشتن تفکر اقتصادی و داشتن قدرت تامین منابع سالم برای اداره شهر با کم‌ترین هزینه و بیشترین بهره‌وری واز همه مهمتر تدین و پاکدستی از ویژگی و شاخصه‌های اصلی است که شورای ششم شهر لوشان در انتخاب شهردار جدید مدنظر قرار دهند.

آن‌ها تاکید کردند: ثبات مدیریت و انتخاب یک شهردار خوب تنها یکی از عوامل مهم موفقیت مدیریت شهری است. گاهی دیده می‌شود که برخی شهرداران انتخابی از تخصص لازم برخوردارند اما چون مدیر خوبی نیستند و به علت اینکه نمی‌توانند از همه ظرفیت‌های انسانی و مادی شهرداری به نحو مطلوب بهره ببرند، شهرداری را با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کنند.

کارگران شهرداری لوشان در خاتمه تاکید کردند: در شهر لوشان جوانان زیادی با مدارک تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و حتی دکترا هستند که علاوه بر امتیاز بومی بودن از توانایی و دانایی خوبی برخودارند. در این شرایط از اعضای شورای شهر درخواست داریم برای انتخاب شهردار ازجوانان کار بلد، متدین وپاکدست  بومی استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز