خبرگزاری کار ایران

شرح چگونگی استفاده از خدمات کمیسیون‌های پزشکی تامین اجتماعی از زبان مدیرکل امور بیمه‌شدگان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۴۰۹

به منظور بهره‌مندی از سرویس خدمات غیرحضوری کمیسیون‌های پزشکی، بیمه شدگان متقاضی می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir نسبت به ثبت نام درخواست خود اقدام کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در خصوص ارتباط مکانیزه سامانه درخواست غیرحضوری با سیستم جامع کمیسیون پزشکی (بیمه ای/درمان) که در حال حاضر در ادارات کل و مدیریت‌های درمان استان‌های تهران و یزد به صورت پایلوت در حال اجرا است و بزودی در سایر استان‌ها نیز عملیاتی می‌شود با مهدی شکوری، مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت و گویی داشتیم که در ادامه نظر بیمه شدگان را به این گفت و گو جلب می‌کنیم:

-برای شرکت در کمیسیون پزشکی چه مدارکی باید بارگذاری شود؟

گواهی پزشک معالج که باید حاکی از نوع بیماری یا عارضه، خلاصه درمان‌های انجام شده، نتیجه اقدامات تشخیصی درمانی و خاتمه درمان (درمان موثر در بهبودی) و غیر قابل علاج بودن عارضه یا بیماری باشد.

-درصورتی که بیمه شده‌ای قبلا در کمیسیون پزشکی شرکت کرده باشد آیا امکان معرفی مجدد برای وی وجود دارد؟

بله، در صورت ادامه بیمه‌پردازی و ارائه مدارک و مستندات مربوط به شدت بیماری معرفی مجدد وی به کمیسیون بلامانع است.

-چنانچه بیمه شده در کمیسیون پزشکی شرکت و رای وی مبنی برعدم ازکارافتادگی کلی باشد آیا امکان اعتراض به رای صادره وجود دارد؟

بله، از تاریخ ابلاغ رای کمیسیون به متقاضی به مدت ۳۰ روز قابل اعتراض است و در صورت اعتراض در مهلت مقرر، معرفی وی به کمیسیون پزشکی تجدید نظر بلامانع است.

-اگر شخصی در کمیسیون پزشکی نیروهای مسلح از کارافتاده کلی شود، آیا با همان رای می‌تواند در سازمان تامین اجتماعی از مزایای از کارافتادگی بهره‌مند شود؟

خیر، بهره مندی از مزایای ازکارافتادگی در سازمان تامین اجتماعی منوط به شرکت در کمیسیون پزشکی این سازمان و صدور رای از کارافتادگی کلی در کمیسیون مربوطه است.

- چنانچه بیمه شده‌ای قبل از بیمه شدن به بیماری مانند بیماری قلبی مبتلا باشد آیا می‌تواند بابت بیماری قلبی که شدت پیدا کرده است تقاضای معرفی به کمیسیون پزشکی کند؟

بله، در صورت ارائه مدارک و مستندات درمانی مربوط به شدت بیماری و خاتمه درمان و تایید کمیسیون پزشکی مبنی برعدم ازکارافتادگی در بدو بیمه‌پردازی معرفی وی به کمیسیون پزشکی بلامانع است.

- در صورتی که کارفرمای شرکت، بیمه شده را برای انجام معاینات قبل از استخدام به طب کار معرفی نکند، آیا متقاضی به دلیل نداشتن معاینات قبل از استخدام امکان شرکت در کمیسیون پزشکی را ندارد؟

نداشتن معاینات ماده ۹۰ (معاینات قبل از استخدام) مانع از معرفی متقاضی به کمیسیون پزشکی نیست.

- درصورتی که بیمه شده‌ای بدلیل بیماری چشم از خدمت سربازی معاف شود و از طرفی بابت همان بیماری متقاضی معرفی به کمیسیون پزشکی باشد، آیا می‌تواند به کمیسیون معرفی شود؟

بله، در صورت ارائه مدارک و مستندات درمانی مربوط به شدت بیماری مورد تقاضا و تایید کمیسیون پزشکی مبنی برعدم ازکارافتادگی در بدو بیمه‌پردازی معرفی به کمیسیون پزشکی بلامانع است.

- بیمه شده‌ای که سال‌ها قبل به دلیل حادثه ناشی از کار به کمیسیون پزشکی رفته و از کارافتاده جزئی شده باشد، آیا می‌تواند بابت همان عارضه برای افزایش درجه از کارافتادگی جزئی مجدداً به کمیسیون پزشکی برود؟

بله، معرفی بیمه شده برای افزایش درجه ازکارافتادگی جزئی صرفا در صورت تشدید عوارض مرتبط با حادثه امکان‌پذیر است و معرفی وی محدودیت زمانی ندارد.

-بیمه شده مشاغل آزاد با نرخ ۱۴ درصد، می‌تواند به کمیسیون پزشکی معرفی شود؟

خیر، معرفی به کمیسیون پزشکی در خصوص قراردادهای فعال مشاغل آزاد با نرخ ۱۲درصد و ۱۴درصد فاقد وجاهت قانونی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز