خبرگزاری کار ایران

مهدی درخشان:

کمیسیون‌های پزشکیِ بررسی وضعیت از کارافتادگی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی باید اخلاق پزشکی را رعایت کنند

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۶۷۷

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: تعیین میزان از کارافتادگی جسمی و روحی بیمه شدگان و افراد خانواده آنان، مهمترین وظیفه کمیسیون‌های پزشکی است.

به گزارش ایلنا، «مهدی درخشان»، در جلسه شورای مدیران معاونت درمان که با موضوع کمیسیون‌های پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: ارائه حمایت از کارافتادگی، یکی از مهمترین خدمات سازمان است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و ارائه رفتار صحیح و درخور شان بیمه‌شدگان سازمان و افزایش رضایت‌مندی و کیفیت خدمات نیز یکی از اهداف مهم این سازمان است.

 درخشان ضمن تاکید بر رعایت حقوق متقاضیان افزود: پزشکان کمیسیون پزشکی باید جهت تصمیم گیری و صدور رای به اطلاعات درمانی بیمه شدگان معرفی شده به کمیسیون دسترسی داشته و اخلاق پزشکی را نیز در این زمینه رعایت نمایند.

رئیس گروه کمیسیون‌های پزشکی سازمان تامین اجتماعی نیز در ادامه این نشست گفت: مکانیزه کردن کمیسیون‌ها و شوراهای پزشکی از طریق استقرار سامانه متمرکز کمیسیون‌های پزشکی با هدف ارتقای سرعت، دقت و کیفیت فرآیندها، استقرار سامانه خدمات غیرحضوری کمیسیون‌ها و شوراهای پزشکی در پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی، گزینش، آموزش و به کارگیری پزشکان معتمد (موضوع ماده ۷۰ قانون) برای کنترل اولیه پرونده متقاضیان از کارافتادگی، تدوین کتاب بیماریها و محدوده استراحت پزشکی و بازطراحی فرآیند رسیدگی به درخواست متقاضیان استراحت پزشکی و اروتز و پروتز از مهمترین اقدامات انجام شده حوزه کمیسیون پزشکی است.

علی طجری افزود: تغییر در نحوه انتخاب و شیوه فعالیت پزشکان معتمد معاینات بدو بیمه گزاری و فرآیند های مرتبط، استقرار شیوه نوین نظارت بر مراکز تابعه در قالب کارتابل نظارت آنلاین سیستمی و بهبود شیوه محاسبه و پرداخت حق الزحمه اعضای کمیسیون ها و شوراهای پزشکی، از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون های پزشکی جایگاه حساس و خاصی در سازمان تامین اجتماعی دارند، گفت: شفافیت در این حوزه و نظارت دقیق بر فعالیتها، بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز