خبرگزاری کار ایران

وضعیت "مرخصی زایمان" چگونه است؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۲۱۹

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: با افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه دادخواست‌هایی که در دیوان عدالت اداری در این زمینه ثبت شده بود، منتفی شده و بانوان مشمول این قانون از مرخصی تا 9 ماه استفاده می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مهدی شکوری در شبکه سه سیما اظهار داشت: اختیاری بودن اجرای قانون قبلی مرخصی زایمان، باعث شکل گیری دادخواست‌های زیادی در دیوان عدالت اداری شده بود و سازمان تأمین اجتماعی نیز به دلیل نامشخص بودن نحوه تأمین بار مالی، امکان افزایش مرخصی زایمان به ۹ ماه را نداشت. 

شکوری افزود: دستگاه‌های دولتی به صورت اختیاری مرخصی زایمان ۹ ماهه را برای کارکنان خود برقرار کرده بودند؛ اما با مصوبه اخیر و دستوالعملی که به واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شده است، مرخصی زایمان برای تمامی بانوان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی تا ۹ ماه قابل اجرا است. 

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی از زمان تصویب قانون قبلی در مجلس شورای اسلامی و در طول سال‌های اخیر همواره اعلام کرده بود که در صورت تأمین بار مالی و حتی پذیرش تعهد بار مالی این قانون و بدون دریافت منابع مالی مورد نیاز، آماده اجرای این قانون است. 

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: شرایط مورد نیاز برای اجرای این قانون از اردیبهشت ۱۴۰۰ فراهم و دولت متعهد به پرداخت منابع مالی مورد نیاز شد بنابراین سازمان تأمین اجتماعی مرخصی زایمان تا ۹ ماه را برای تمامی بانوان تحت پوشش اجرا می‌کند و منابع مورد نیاز به عنوان دیون دولت لحاظ می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز