خبرگزاری کار ایران

تاخیر سه ماهه در پرداخت حقوق برخی مهمانداران راه‌آهن بندرعباس به شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۳۷۹

پرداخت مطالبات مزدی بیش از ۳۰ مهماندار پیمانکاری قطار بندرعباس به شیراز ۳ ماه به تاخیر افتاده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در راه‌آهن گزارش دادند این کارگران که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری به کارهای خدمات‌دهی به مسافران (مهمانداری) در محور ریلی بندرعباس به شیراز مشغول‌ هستند، در ۳ماه گذشته علاوه بر مبالغی بسیار کم به صورت علی‌الحساب، حقوقی دریافت نکرده‌اند.

به گفته این کارگران که از ۴ تا ۱۵ سال دارای سابقه کار هستند، معوقات حقوقی نیروی کار این واحد راهبری قطار در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد به تعویق افتاده است.

آن‌ها در عین حال می‌گویند مسئولان این شرکت پیمانکاری هنوز بابت سنوات سال ۹۸ به کارگران بدهکارند و تا امروز هیچ مسئولی پاسخگوی آن‌ها نبوده است.

بنا بر ادعای کارگران، پیمانکار کنونی که از چندین سال گذشته تمامی کارگران مهماندار را در استخدام خود دارد، در مورد پرداخت مطالبات جاری این کارگران مدعی است که به دلیل کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع همه مطالبات مزدی را ندارد.

به گفته این کارگران مهماندار؛ به تعویق افتادن مطالبات مزدی آن‌ها درحالی است که ادعا می‌شود به صورت منظم صورت وضعیت‌های پیمانکار پرداخت می‌شود.

آن‌ها می‌گویند: در حال حاضر به غیر از سه ماه مزدشان پرداخت نشده حق بیمه‌های آن‌ها نیز دچار مشکلاتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز