خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

حضور علیرضا محجوب در مجلس می‌تواند سد بزرگی در مقابل تصویب قوانین ضدکارگری باشد/ جامعه‌ی کارگری به نماینده‌ای از جنس خود نیازمند است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۷۵۵

محمدحسن پورطالبان گفت: در طول یک سالی که آقای محجوب در مجلس نبود بر ما ثابت شد که اگر کارگران نماینده‌ای در مجلس نداشته باشند چه به روزشان خواهد آمد. در واقع بدون حضور نماینده‌ای در مجلس احتمال اینکه مصوبات به نفع کارگران نباشد، بسیار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن پورطالبان (دبیر اجرایی خانه کارگر اسلامشهر) در خصوص لزوم راهیابی یک نماینده واقعی از جنس کارگران به مجلس گفت: چنانچه قشر و گروهی در نظام تصمیم‌گیری نماینده‌ای نداشته باشد طبیعتا نمی‌تواند به حقوق واقعی خود برسد چراکه افرادی که در مجلس هستند همواره در رابطه با منافع گروه‌های وابسته به خود فعالیت می‌کنند. بنابراین کارگران که جزو عالی‌ترین اقشار جامعه هستند و توسعه‌ی اقتصادی و حتی توسعه‌ی سیاسی از قِبَل فعالیت آن‌ها صورت می‌گیرد، باید در مجلس نماینده داشته باشند و بتوانند خواسته‌ی خود را به گوش مسئولان برسانند. 

وی افزود: در کشور ما بعد از انقلاب اسلامی متاسفانه نمایندگان کارگر جدی گرفته نشدند و کارگران هم تمایلی نداشتند که به نمایندگان واقعی کارگری رای دهند. اما حضور آقای محجوب به عنوان سند پویای جامعه‌ی کارگری و فردی که خود از جامعه‌ی کارگری برخاسته و دغدغه‌ی کارگران دارد، می‌تواند راهگشای مشکلات باشد. 

دبیر اجرایی خانه کارگر اسلامشهر اظهار کرد: شاید عده‌ای بگویند آقای محجوب چه کاری می‌تواند انجام دهد، باید بگویم که قبل از هرچیز حضور ایشان را می‌توانیم به عنوان سدی در مقابل ناملایمتی‌ها و همجمه‌ها و قوانینی بدانیم که بر ضد کارگران است یا قرار است مصوب شود.

این فعال کارگری ادامه داد: در طول یک سالی که آقای محجوب در مجلس نبودند بر ما ثابت شد که اگر کارگران نماینده‌ای در مجلس نداشته باشند چه به روزشان خواهد آمد. در واقع بدون حضور نماینده‌ای در مجلس احتمال اینکه مصوبات به نفع کارگران نباشد، بسیار است. 

پورطالبیان خاطرنشان کرد: فردی مثل محجوب دارای کلامی نافذ است. کمتر کسی را می‌شود پیدا کرد که به مسائل سیاسی و اجتماعی و مذهبی در کنار موضوعات کارگری و صنفی آشنایی خوبی داشته باشد. بنابراین وجود چنین فردی به عنوان نماینده کارگران غنیمت است و این قشر باید قدر این غنیمت را بدانند. 

وی افزود: باتوجه به اندیشه‌ی پویای آقای محجوب و تسلطی که به قوانین دارد؛ یقینا می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد همانطور که تاکنون بر همین مدار بوده است. او در مدتی که در مجلس بود طرح‌هایی را تهیه و با قدرت و صبوری آن را پیگیری و نمایندگان را با خود همراه کرد که نتایج خوبی برای کارگران داشته و این تلاش‌ها برکسی پوشیده نیست. 

این فعال کارگری گفت: کارگران باید به یاد داشته باشند که در بحث بیمه کارگران ساختمانی او چه تلاش‌هایی کرد و در نهایت موفق شد برای محروم‌ترین کارگران اقداماتی انجام دهد.

پورطالبیان افزود: اقداماتی که آقای محجوب برای کارگاه‌های دچار بحران انجام داد غیرقابل انکار است. در این خصوص می‌توان به اقدام ایشان برای حل مشکل کارگران کیان تایر اشاره کرد. حضور به موقع آقای محجوب در کنار آن‌ها ضمن اینکه خطری را از روی دوش مسئولان امنیتی برداشت، منجر به آن شد که کارگران به حقوق خود برسند. 

وی با اشاره به پیگیری‌های علیرضا محجوب برای حفظ حیات اجتماعی کارگاه‌ها گفت: برخی اوقات کارگاهی مشکل ندارد اما حیات اجتماعی آن دچار بحران شده که آقای محجوب سریع آن را شناسایی می‌کند و در جهت رفع آن اقداماتی انجام می‌دهد. در این خصوص می‌توان به کارخانه ایران خودرو دیزل اشاره کرد که او توانست با رایزنی، مشکلات هزاران کارگر این کارخانه را حل کند. 

پورطالبیان گفت: البته اقدامات آقای محجوب صرفا مربوط به کارخانه‌های تهران نمی‌شود. ایشان در حمایت از کارگران هفت تپه نیز اقدامات موثری انجام داد و در شرایطی که هر کس سعی می‌کرد خود را نسبت به مشکل آن‌ها بی‌تفاوت نشان دهد علیرضا محجوب با صبر صحبتهای آن‌ها را گوش داد و کمک‌های موثری در این‌باره انجام داد. 

این فعال کارگری خاطرنشان کرد: در بحث همسان‎سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان که مدت بسیاری مغفول مانده بود نیز علیرضا محجوب به کمک اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری توانست در نهایت متناسب‌سازی را به انجام برساند که هرچند مبلغ آن به دلیل مشکلات اقتصادی در سطح کلان ناچیز است اما به هر حال بعد از مدت‌ها انجام شد. 

وی در پایان گفت: جامعه‌ی کارگری اگر بخواهد سیر سعودی طی کند نیازمند نماینده‌ای از جنس خود است و کسی جز آقای محجوب نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز