خبرگزاری کار ایران

بازنشستگان خوزستانی:

سهم بازنشستگان کارگری در لایحه دائمی شدن همسان‌سازی دیده شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۳۰۰

بازنشستگان خوزستانی خواستار توجه به مطالبات خود در تنظیم لایحه دائمی شدن همسان‌سازی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آنگونه که رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح کرده، در همین هفته تکلیف لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یکسره خواهد شد. این لایحه نهایی و به مجلس رائه می‌شود. این در حالیست که بازنشستگان کارگری نگران تغییرات نهایی این لایحه مهم هستند. لایحه‌ای که در صورت تصویب در مجلس، چند و چون اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را در سال‌های آینده مشخص خواهد کرد و شیوه نامه‌های اجرایی صد درصد خواهد شد.

در همین راستا بازنشستگان خوزستانی که در یکسال و چندماه گذشته برای پیگیری مطالبات خود و همصنفان خود تلاش‌های بسیار کرده‌اند می‌گویند: باید سهم بازنشستگان کارگری در این لایحه به خوبی دیده شود. این سهم شامل پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان و پرداخت بودجه جداگانه‌ی سالانه برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری است.

به گفته آن‌ها، باید میخ رفع تبعیض در ماه‌های پایانی این دولت کوبیده شود تا هر دولتی که سر کار بیاید دیگر نتواند از حق و حقوق بازنشستگان کارگری بکاهد یا از زیر بار پرداخت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی فرار کند.

این بازنشستگان تاکید دارند: در صورت قانون شدن همسان‌سازی دائمی و الزامات آن، از اضطراب و نگرانی بازنشستگان کارگری کاسته خواهد شد و این بازنشستگان دیگر هر سال در انتظار التفات دولت یا مقامات سازمان نخواهند ماند.

حالا همه چیز به رای و نظر مقامات سازمان برنامه و بودجه و در مرحله بعد نمایندگان مجلس یازدهم بستگی دارد؛ تا کجا حاضرند برای رفع تبعیض و توجه به معیشت بازنشستگان کارگری قدم بردارند و قانون مصوب کنند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز