خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

دلسردی کارشناسان بهداشت حرفه‌ای، ثمره تبعیض آشکار است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۸۹۵

عضو هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های ایمنی و بهداشت کار گفت: وزارت بهداشت در تخصیص سهمیه کرونا برای استخدام دولتی کارشناسان بهداشت حرفه‌ای جانب انصاف و عدالت را نگه دارد.

وحید فرحبخش در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با تضییع حقوق کارشناسان بهداشت حرفه‌ای شاغل در بخش خصوصی گفت: علیرغم اینکه در این ایام شیوع ویروس کرونا تمامی گروهای بهداشتی و درمانی با تمام وجود و بدون چشمداشت برای بهبود شرایط و عبور از بحران در تمام طول شبانه‌روز تلاش کرده‌اند. 

عضو هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های ایمنی و بهداشت کار ادامه داد: کارشناسان بهداشت حرفه‌ای شاغل در صنعت و بیمارستان‌های خصوصی و دولتی به فعالیت صادقانه خود ادامه دادند که کنترل ویروس مرگبار کرونا در محیط‌های کاری، نتیجه تلاش مستمر این افراد بود. آمار پایین ابتلاء کارگران و کارکنان در شرایطی حاصل شده است که این افراد به فعالیت خود ادامه دادند. به طور قطع و یقین، دسترسی به این موضوع بدون کنترل و مدیریت قوی کارشناسان بهداشت حرفه‌ای امکان‌پذیر نبود. 

رئیس انجمن ایمنی و بهداشت حرفه‌ای استان اذربایجان‌شرقی تصریج کرد: اکنون که در آستانه استخدام دولتی قرار داریم، آن‌ها مورد بی‌مهری قانونگذاران داخلی وزارت بهداشت قرار گرفته‌اند و سهمیه کرونا را صرفا به شاغلان مراکز درمانی دولتی تخصیص داده‌اند. پرسشی مطرح می‌شود، آیا کنترل و مدیریت بیمارستان‌های خصوصی یا واحدهای صنعتی بزرگ چند صد نفره از مراکز دولتی آسان‌تر است؟ دلیل این برخورداری کمتر چیست؟ 

فرحبخش گفت: دلسردی کارشناسان بهداشت حرفه‌ای، ثمره این تبعیض آشکار است. به‌طور قطع، دولت و وزارت بهداشت برای اجرای برنامه‌های حوزه سلامت در سطح ملی و منطقه‌ای در محیط‌های کاری به همکاری این عزیزان نیاز داشته و خواهد داشت. 

او توضیح داد: بهتر است با برخی تصمیمات عجولانه یا غیرکارشناسانه باعث نفاق در بین بخش حاکمیتی و غیرحاکمیتی نشویم، من از وزارت بهداشت و مرکز سلامت محیط کار و آقایان دکتر نمکی و دکتر جنیدی درخواست مداخله و دستورات عاجل لازم درباره این موضوع را دارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز