خبرگزاری کار ایران

علیرغم درخواست کارگران از شرکت تراورس، معوقات پرداخت نشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۶۸۳

کارگران ابنیه فنی تراورس می‌گویند: ، دو نیم ماه دستمزد و حدود یکسال معوقات بیمه‌ای پرداخت نشده داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران ابنبه فنی تراورس که تعداد آن‌ها به بیش از ۵ هزار نفر می‌رسد، دو نیم ماه دستمزد و حدود یکسال معوقات بیمه‌ای پرداخت نشده دارند. در عین حال پرداخت بخشی از سنوات، لباس کار و برخی مزایای عرفی کارگران از چندین سال به تاخیر افتاده است.

این کارگران که بعد از مراجعات مکرر و تجمع در محدوده کارخود در روزهای گذشته، فقط عیدی خود را دریافت کردند، گفتند: به دنبال اعتراضات اخیر کارگران ابنیه فنی برخی مناطق ریلی، صورتجلسه‌ای با برخی مسئولان به امضا رسیده که در آن به صورت مشخص تاکید شده تا پایان روز دوشنبه، مطالبات معوقه کارگران پرداخت شود. در صورت پرداخت نشدن پیگیری‌های صنفی خود را با مراجعه به ارگان‌های مختلف آغاز خواهیم کرد.

آن‌ها با بیان اینکه هر ماه کارفرما ۵۰ درصد از حقوق‌ را با تاخیر یک الی دو ماهه به حساب کارگران واریز می‌کند، افزودند: دریافتی ماهانه ما کفاف معاش زندگی‌مان را نمی‌دهد و تنها کاری که کارگران ابنیه فنی در پیگیری مطالبات معوقه خود می‌توانند انجام دهند فقط پیگیری در چارچوب قانون از مسئولان استانها و شهرستانهای محل اشتغالشان است. بنابراین تصمیم داریم در صورت ادامه این روند از سوی مدیران شرکت از روز سه‌شنبه پیگیری‌های صنفی خود را آغاز کنیم تا تکلیف‌مان مشخص شود.

به ادعای این کارگران؛ بعد از پرداخت عیدی، یک ریال به حساب ما واریز نکردند؛ گرچه برخی مسئولان بالادستی به ابنیه فنی تراورس تاکید کرده بود که حقوق کارگران را در روزهای پایانی سال می‌پردازند، اما تا این لحظه خبری نیست.

این کارگران گفتند: خواسته‌ی ما خیلی ساده است: پرداخت سر وقت حقوق تا محتاج نباشیم. با دو نیم ماه دستمزد معوق چطور قرار است زندگی کنیم؛ چرا مسئولان راه‌آهن فکری به حال ما نمی‌کنند؟! دیگر درمانده شده‌ایم و نمی‌دانیم به کجا مراجعه کنیم؟!

این کارگران در هفته‌های گذشته بارها اعتراض کردند و نمایندگان آن‌ها به دفاتر مدیران مستقر در ناحیه محل فعالیتشان رفتند و مشکلات خود را با مسئولان خود در میان گذاشتند؛ این در حالیست که شرکت تراورس هر بار سکوت کرده است.

کارگران در ادامه با ذکر اصلی‌ترین مشکل خود گفتند: طبق رای اخیر نهاد قضایی درخصوص واگذاری مجدد مدیریت شرکت تراورس به شرکت راه‌آهن، هنوز وضعیت شغلی ما برای سال جدید مشخص نشده و مدیرعامل و اعضای جدید هیات مدیره نیز انتخاب نشده‌اند.

کارگران تاکید کردند: در تغییرات اخیر واگذاری، فقط یکسری از اموال و دارایی‌های شرکت تراورس به مدیریت دولتی راه آهن بارگردانده شده‌ است و هنوز هیچ تصمیمی درباره وضعیت شغلی و پرداخت معوقات مزدی نیروی کار گرفته نشده است. مسئولان باید توجه داشته باشند واگذاری تراورس از بخش خصوصی به دولتی باید طوری  انجام شود که حقی از کارگران ضایع نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز