خبرگزاری کار ایران

حاجی دلیگانی به وزیر رفاه متذکر شد؛

ترمیم حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در نیمه دوم سال اجرا شود/ سازمان از محل ۳۲ هزار میلیارد تومان استفاده کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۹۴۳

عضو هیئت رئیسه مجلس در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهان اجرای ترمیم متناسب‌سازی حقوق کارگران بازنشسته در ۶ ماه دوم سال ۹۹ شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی، در تذکری به محمد شریعتمداری، یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی در اجرای بند (ب) ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه، مکلف به متناسب سازی حقوق بازنشستگان بر اساس قوانین خود (ماده 96) از محل اعتبارات خود گردید.

این عضو هیئت رئیسه مجلس در تذکر کتبی خود با اشاره به بند (و) تبصره 2 بودجه سال 99، یادآور شد: دولت 32 هزار میلیارد تومان در شش ماهه اول سال، به سازمان واگذار و تامین اجتماعی نیز مبلغ 18 هزار میلیارد تومان بابت متناسب سازی اختصاص داد. 

حاجی دلیگانی با اشاره به این موارد تاکید کرد: با توجه به عدم افزایش حقوق بازنشستگان تامین بر اساس نرخ تورم، ضروری است که سازمان تامین اجتماعی بر اساس بند (ب) ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه کل کشور نسبت به ترمیم متناسب سازی در شش ماهه دوم سال اقدام کند.

وی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی از محل اعتبارات باقی مانده از 32 هزار میلیارد تومانی که دولت در عوض رد دیون به این سازمان واگذار کرده است، ترمیم حقوق را انجام دهد؛ چرا که ماده 96 قانون تامین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستاگان و مستمری بگیران را به یک نوبت از سال محدود نکرده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز