خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای سرگشاده اعلام شد؛

اهمال وزارت بهداشت در حق کارشناسان بهداشت حرفه‌ای/ ضرورت احراز پست شغلی در اسناد اداری و استخدامی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۶۴۴

یک کارشناس بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار، با ارسال نامه به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار اصلاح شرایط احراز پست شغلی کارشناس بهداشت حرفه‌ای در کتاب استخدامی تحول اداری و دفترچه آزمون استخدامی وزارت بهداشت شد.

به گزارش ایلنا، متن نامه‌ی «محمد نظری» به این شرح است:

جناب آقای دکتر نمکی

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

احتراما بدینوسیله به استحضار می‌رساند نظر به دفترچه جدید استخدامی وزارت بهداشت مورخ ۱۶ آذر ۱۳۹۹ در قسمت شرایط احراز برای پست کارشناس بهداشت حرفه‌ای (یا بهداشت کار) علاوه بر اسم رشته‌های بهداشت حرفهای (بهداشت حرفه‌ای، مهندسی بهداشت حرفه‌ای، مهندسی بهداشت حرفهای و ایمنی کار) رشته‌های دیگری از جمله تربیت شده وزارت علوم که برگرفته از اشتباه شرایط احراز قید شده به صورت غیر کارشناسی و غیر قانونی از کتاب شرایط احراز شغلی واحد تحول اداری وزارت خانه بهداشت می‌باشد، وجود دارد.

هماطور که مستحضرید بر طبق فصل چهارم قانون کار و آیین نامه «شرایط استخدام بازرسان کار و کارشناسان بهداشت کار» شماره: . ۱۱۶۱۵.۲۶۷۳۴ به تاریخ: ۱۳۸۳.۰۶. ۲۱ مرتبط ماده ۹۷ قانون کار مصوب هیئت وزیران که طبق مر ماده ۱۰ این آیین نامه پست کارشناس بهداشت کار یا بهداشت حرفه‌ای به کارشناسان بهداشت حرفه‌ای موضوع فصل چهارم قانون کار منحصر شده است، متن ماده ۱۰ آیین نامه استخدام بازرسان کار و کارشناسان بهداشت کار «ماده ۱۰ - کارشناس بهداشت حرفه‌ای مندرج در قانون کار – مصوب ۱۳۶۹ – همان کارشناس بهداشت کارموضوع این آیین‌نامه است.»

با توجه به موارد فوق ذکر و بنا به مراتب معروضه در اجرای مواد ۱۲ و ۱۳ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲، کلیت استخدامی وزارت بهداشت در صورت ارائه دادخواست به دیوان عدالت اداری قابل ابطال است. با توجه به خواهش و تمنای صبورانه جامعه صنفی بهداشت حرفه‌ای ایران در قبال این تخلف و اهمال وزارت بهداشت در حق خود طی چند روزه اخیر، قبل از هر گونه اقدام منطبق بر اصل ۲۷ قانون اساسی بر خود لازم دانستیم مراتب اعتراض خود را به حضور حضرتعالی رسانیده و درخواست عاجل اصلاح شرایط احراز رشته خود در استخدامی اخیر و همچنین کتاب استخدامی مشاغل وزارت بهداشت را از بزرگوارتان را بنماییم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز