خبرگزاری کار ایران

مانور بازرسی ضربتی از کارگاه‌های پرخطر درچهارمحال و بختیاری برگزارشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۲۸۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: هر چه ایمنی در محیط‌های کارگری افزایش یابد قطعاً حوادث ناشی از کار کاهش پیدا می کند.

به گزارش ایلنا، محسن مولوی در مانور سراسری طرح بازرسی ضربتی از کارگاه‌های پرخطر(کارگاه‌های ساختمانی) چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: آنچه در واحدهای کارگری مهم بوده سلامت کارگران است، در صورتی که سلامت کارگران فراهم شود، قطعاً بهره‌وری ایجاد خواهد شد و راندمان کار از این طریق افزایش می‌یابد.

وی هدف از برگزاری این مانور را کاهش حوادث ناشی از کار، ارتقای کاری در محیط‌های کارگری در راستای تضمین سلامت کارگران و نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در محیط‌های کارگری عنوان نمود و افزود:در این مانور از ۲۰ کارگاه ساختمانی بازرسی صورت می گیرد.

مولوی یکی از معضلات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در آینده به چالش جدی تبدیل خواهد شد کمبود نیروی انسانی مخصوصاً در حوزه بازرسی کار عنوان نمود و گفت: در استان ۱۹ نفر بازرس کار وجود دارد و تلاش‌ها در راستای نهادینه کردن فرهنگ کار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: با وجود کمبود نیروی انسانی، بازرسی ها به گونه‌ای انجام می شود که شاهد کاهش حوادث ناشی از کار به ویژه در کارگاه‌های پرخطر باشیم.

وی با اشاره به اینکه  در شش ماه نخست سال جاری ۴۰۰۰ بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار در استان انجام شده است عنوان کرد: بازرسی ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد رشد داشته است که ۲۸۰۰ ابلاغیه برای صدور رفع نقص صادر و تذکرات لازم صورت گرفته است.

به گفته وی، دستاورد بازرسی های صورت گرفته طی ۶ ماهه امسال کاهش ۱۴ درصدی حوادث ناشی از کار بوده است.

وی با اشاره به وجود ۱۰۵ هزار کارگر مشمول قانون کار در چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: این کارگران در ۶۵۰۰ کارگاه مشمول قانون کار مشغول به کارند، به طوری که یک سوم جمعیت استان کارگرانی هستند که در حوزه‌های مختلف اقتصادی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز