خبرگزاری کار ایران

مرکز آمار ایران؛

هزینه خانوار روستایی را در سال ۹۲ معادل یک میلیون و ۲۹۵ هزار و ۶۰۰ تومان

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۹۷۶

مرکز آمار ایران هزینه خانوار روستایی را در سال ۹۲ معادل یک میلیون و ۲۹۵ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرد که ۴۳.۳ درصد آن مربوط به هزینه های خوراکی و دخانی و ۵۶.۷ درصد مربوط به هزینه های غیرخوراکی است.

مرکز آمار ایران هزینه خانوار روستایی را در سال ۹۲ معادل یک میلیون و ۲۹۵ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرد که ۴۳.۳ درصد آن مربوط به هزینه های خوراکی و دخانی و ۵۶.۷ درصد مربوط به هزینه های غیرخوراکی است.

به گزارش ایلنا، متوسط هزینه سالانه خانوار روستایی در مقایسه با رقم مشابه در سال ۹۱ معادل ۱۹.۸ درصد رشد داشته است. هزینه های خوراکی و دخانی خانوار در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ معادل ۲۲.۴ درصد و هزینه های غیر خوراکی معادل ۱۷.۸ درصد افزایش داشته است.

بررسی ترکیب هزینه های خوراکی و غیرخوراکی یک خانوار در تمام گروههای هزینه نشان می دهد که در پنج گروه اول(هزینه ۱۹۵۰۰ ریال و کمتر از ۶۰ هزار و یک تا ۷۵ هزار ریال) سهم هزینه های خوراکی و دخانی بیش از سهم هزینه های غیرخوراکی و در سایر گروهها سهم هزینه غیرخوراکی بیش از هزینه های خوراکی بوده است.

هزینه های خوراکی و دخانی یک خانوار روستایی در سال ۹۲ برابر با ۵۶ میلیون و ۶۳ هزار ریال بوده که در مقایسه با سال قبل افزایشی برابر با ۲۲.۴ درصد نشان می دهد.

براساس نتایج این بررسی در بین هزینه های خوراکی و دخانی بیشترین سهم ۲۴.۷ درصد مربوط به ' آرد، رشته، نان، غلات و فرآورده های آن بوده است. هزینه گوشت با ۲۱ درصد هزینه میوه و سبزی ها با ۱۶.۴ درصد، شیر و فرآورده های آن وتخم پرندگان با ۱۰.۴ درصد و سایر اقلام در رده های بعدی قرار دارند.

همچنین، براساس نتایج به دست آمده متوسط درآمد اظهار شده سالانه یک خانوار روستایی در سال ۹۲ برابر با ۱۲۱ میلیون و ۹۱ هزار ریال بوده که نسبت به سال قبل ۱۹.۶ درصد افزایش داشته است.

بررسی منابع تامین درآمد خانوارهای روستایی نشان می دهد که ۴۳.۳ درصد درآمد از محل درآمدهای متفرقه، ۲۹.۴ درصد از مشاغل ' آزاد کشاورزی و غیرکشاورزی و ۲۷.۳درصد از درآمد محل مشاغل مزد وحقوق بگیری ' بدست آمده است.

بررسی متوسط درآمد سالانه یک خانوار روستایی بر حسب فعالیت اصلی محل کار سرپرست خانوار نشان می دهد خانوارهایی که سرپرست آنها در بخش واسطه گری های مالی به کار اشتغال داشته اند با درآمدی معادل۲ میلیون و ۶۰ هزار و ۹۵۰ ریال بیشترین درآمد و خانوارهای معمولی دارای مستخدم با داشتن ' بهداشت و مددکاری اجتماعی ' است با داشتن درآمد ۱۰۴ میلیون و ۳۶۵ هزار ریال کمترین درآمد را در سال ۹۲ داشته اند.

بررسی متوسط هزینه کل سالانه یک خانوار روستایی نشان می دهد که استان خوزستان با ۱۶۶ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۳۵۰ ریال بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با ۸۰ میلیون و ۱۶ هزار و ۵۵ ریال کمترین هزینه را در سال ۹۲ داشته اند.

براساس نتایج بدست آمده استان تهران با ۱۰ میلیون و ۵۷۴ هزار و ۳۸ ریال بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با ۳۵ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۲۶۲ ریال کمترین متوسط هزینه های غیر خوراکی سالانه یک خانوار روستایی را در سال ۹۲ دارا می باشند.

همچنین استان تهران با ۱۰۵ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۳۸ ریال بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با ۳۵ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۲۶۲ ریال کمترین متوسط درآمد سالانه یک خانوار روستایی را در سال ۹۲ به خود اختصاص داده است.

استان خوزستان با ۸۴ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۲۰۴ ریال بیشترین و استان تهران با ۳۸ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۱۵۰ ریال کمترین متوسط هزینه خوراکی و دخانی سالانه یک خانوار روستایی را در سال ۹۲ نشان می دهد.

همچنین استان البرز با ۱۷۴ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۸۵۱ ریال بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با ۶۷ میلیون و ۱۳۲ هزار و ۲۸ ریال کمترین متوسط درآمد سالانه یک خانوار روستایی را در سال ۹۲ به خود اختصاص داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز