خبرگزاری کار ایران

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

بازار ارز و سرمایه دوباره به ثبات می رسد

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۱۹۹

مردم بدانند در شرایطی که عوامل واقعی تغییر نکرده نباید رفتارهای هیجانی داشته باشند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به نوسانات روزهای اخیر در بازار ارز، گفت: در شرایط بنیانی بازار ارز و سرمایه ایران، هیچ تغییر خاصی رخ نداده و انتظار ما ایجاد وضعیت باثبات در بازار ارز و سرمایه است.

به گزارش ایلنا، علی طیب نیا، افزود: مردم بدانند در شرایطی که عوامل واقعی تغییر نکرده نباید رفتارهای هیجانی داشته باشند.

وی گفت: کسانی که در این شرایط متأثر از عوامل روانی، رفتار کنند با زیان مواجه خواهند شد مانند شرایطی که در گذشته شاهد آن بوده ایم.

طیب نیا افزود: در دوره کوتاه مدت نرخ ارز افزایش می یابد و کسانی که در این دوره خرید کنند قطعا با زیان مواجه و پشیمان خواهند شد.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر چند بار این موضوع را تجربه کرده ایم، گفت: مردم ما که این تجربه را داشته اند از رفتار هیجانی پرهیز کنند.

طیب نیا اظهار داشت: تغییرات چند روز اخیر عمدتاً ناشی از برخی هیجانات و عوامل روانی است که در بازار رخ می دهد و متأثر از برخی خبرهای منتشر شده در بازار است.

وی افزود: مردم مطمئن باشند در شرایط بنیانی و واقعی اقتصاد کشور هیچ تغییر خاصی حاصل نشده و این تغییرات گذراست.

طیب نیا درباره اینکه برای تقویت بازار سرمایه چه تمهیداتی اتخاذ شده است؟ گفت: اقدامات مثبتی صورت گرفته است.

وی افزود: با فعالان بازار سرمایه تماس هایی داشته ایم و اشخاص حقوقی و افراد مؤثر بازار سرمایه به خوبی واقف هستند که نوسانات کوتاه مدت است و ادامه پیدا نمی کند.

وزیر اقتصاد گفت: بنابراین انتظار ما این است که این روند بزودی به انتهای خود برسد و باز شاهد یک روند مثبت و باثبات در بازار باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز