خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون اقتصادی در گفتگو با ایلنا:

تحقیق‌وتفحص از «بانک سرمایه» در نوبت صحن است / تعیین زمان دست «هیات رییسه» است

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۶۴۷

چند پرونده‌ای که از بانک سرمایه در کمیسیون اقتصادی مطرح شد، مدیرانش نتوانستند مدارک شفافی ارائه دهند و کمیسیون اقتصادی به دلیل عدم ارائه اطلاعات کافی تفحص آاز این بانک را تصویب کردند.

رییس کمیسیون اقتصادی با بیان این مطلب که مدیران بانک سرمایه نتوانستند اطلاعات شفافی را به اعضای کمیسیون اقتصادی ارائه دهند، گفت: اعضا رای به تحقیق‌وتفحص داده‌اند که در حال حاضر در نوبت صحن قرار دارد و هر زمان هیات رییسه تعیین کند به حن علنی خواهد رفت.

ارسلان فتحی‌پور؛ رییس کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سئوال که دلیل عدم ورود جدی مجلس به تحقیق‌وتفحص از بانک‌ها چیست؟، گفت: مجلس قطعا یک سری وظایف نظارتی را دارد و در مواردی که خطا محرز است.

وی با بیان این مطلب که تحقیق‌وتفحص از بانک سرمایه رای آورده است به موارد تخطی این بانک از قوانین اشاره کرد و ادامه داد: ا: بسیاری از تسهیلات بدون ضمانت‌نامه داده شده است همچنین اعضای هیت مدیره‌ این بانک در بانک مرکزی و هیات نظارت بر بانک‌ها دارای پرونده‌هایی هستند.

فتحی‌پور با اشاره به این‌که پرونده بانک سرمایه در نوبت صحن قرار دارد، افزود: چند پرونده‌ای که از این بانک در کمیسیون اقتصادی مطرح شد، مدیرانش نتوانستند مدارک شفافی ارائه دهند و کمیسیون اقتصادی به دلیل عدم ارائه اطلاعات کافی تفحص آن را تصویب کردند.

رییس کمیسیون اقتصادی در خصوص زمان به صحن رفتن پرونده بانک سرمایه، گفت: تعیین زمان در دست ما نیست هیات رییسه باید وقت آن را مشخص کنند اما در اصل موضوع که پرونده بانک سرمایه به صحن خواهد رفت خللی وارد نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز